Joulupukki

Oletteko ikinä miettineet, että mistä joulupukki on OIKEASTI kotoisin, onko se täältä suomesta vai jostain muualta? Kuka keksi joulupukin, ja mitä uskot muiden maiden ajattelevan joulupukin oikeasta synnyinpaikasta ym?

Avainsanat: joulupukki

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 18:31

Joulupukin taustalla on 300-luvulla elänyt Myran piispa Pyhä Nikolaus (tunnetaan myös Nikolaus Barilaisena), josta hahmon englanninkielinen nimitys Santa Claus juontaa juurensa. Hänen kotikaupunkinsa Myra sijaitsi Anatoliassa, nykyisen Turkin alueella. Pyhä Nikolaus oli tunnettu hyväntekijä, ja hänestä tuli merimiesten, kauppiaiden ja lasten suojeluspyhimys.

- kauppiaiden ja lasten ystävä Joulupukki edelleenkin on -

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 28.11.2009 - 18:19

Noh. Jos oon oikein ymmärtänyt asian niin joulupukki on syntynyt Usa'ssa ja sen asuinpaikka on kuulemma, joko amerikas tai ruotsin lapis tai rovanniemel

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 18:28

Kait ajatus syntynyt Amerikoissa,mutta ajatus Suomessa syntymisestä on ihan viehättävä,ainakin mun japanilainen ystävä uskoo oikeasti joulupukin Suomessa syntymiseen ja elämiseen.Kerran kerroin meidän pimeästä ja surkeesta myöhäis-syksystä,vastasi hän ihmetellen,kuinka voin yleensä valittaa,kun mr.SantaClaus on Suomesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.11.2009 - 22:38

Kyllä se joulupukki asuu Korvatunturilla ja on aina asunut :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 01:26

Englanninkielisestä Wikistä löytyy oikein pitkä tarina Joulupukista en.wikipedia.org/wiki/Santa_Claus

"One legend associated with Santa says that he lives in the far north, in a land of perpetual snow. The American version of Santa Claus says that he lives at his house on the North Pole, while Father Christmas is often said to reside in the mountains of Korvatunturi in Lapland Province, Finland."

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 03:15

Korvatunturilla tottakai. Myyttiä ei kannata miettiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 29.11.2009 - 13:07

pohjoisnavalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 15:20

mun mielestä suomesta pohjoisnavalta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 17:36

siperialla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.11.2009 - 18:33

Oikea joulupukki asuu Korvatunturilla, muut pukit on pelkkiä valepukkeja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.11.2009 - 19:57

Ilman muuta joulupukki on suomalainen ja Korvatunturilla asunut niin kauan kuin minä muistan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.12.2009 - 17:36

Suomalainen joulupukki on! <3