Jos olet kasvissyöjä, ymmärrän päivä päivältä paremmin. vrt. Ruotsin sikalatapaus

Linkkiä en viitsinyt laittaa , koska jotkut voi järkyttyä.
Tarkoitus ei ole moralisoida, mutta eläinten kohtelu järkyttää.
(siis vaikka syömmekin ne)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 16:28

Vilma sanoo, että kyllä maistuu sianliha, miauu..ne suikaleet on hyviä. Emäntäni taitaa harvemmin laittaa sikapossua niille ruuaksi. Enempi näkyvät syövän nautaa, broiskua ja kalaa..no oli jauhelihakastiketta just, sitä sika-nautaa miauu, tiedättehän.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 26.11.2009 - 13:32

En ole kasvissyöjä,enempi sekaruokainen,mutta sian lihan suhteen mulla tuli monta vuotta sitten lakko,ei vaan maistunut...luin HSstä sikalajutun ja pahaa tekee,niin h.väärin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 13:51

Minäkään en pidä eläinten kasvuolosuhteita aina hyvänä. Mutta eikö olisi hyvä jos ensin kuitenkin ihmisten kasvaminen olisi ja hyvän ravinnon saaminen tärkeintä. Ihmisten on jopa lajitovereitaan ollut pakko syödä säilyäkseen hengissä. Dokumentteja tv.stä tulee lähes joka päivä, ihmisiä ammutaan , Jumalan , Koraanin , tai huumeiden ja kaikenlaisia asioita josta rahaa saa ,elinkauppa . Voin minä kasvissyöjäksi päätyä, ja tabletteja syödä ja luuni hampaita myöden toisella tavalla vaurioittaa, mutta minulle olisi ensin todistettava kumpi pidentää elämää kasvis tai lihan syöjät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 14:43

Tuntematta tätä Ruotsin sikajuttua jää sianliha minulta syömättä. En ole syönyt sitä vuosikausiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 19:40

ehkäpä nyt sitten meilläkin korjausvaatimukset eläinten käsittelyyn saavat vähän lisäpotkua kun Ruotsissakin vastaavista asioista on nostettu kunnon älämölö

(vastaavia asioita paljastettiin Suomen sikatiloilta jo pari vuotta sitten)

Sika-Anttilan selitykset :

" Maatalousministeri Sirkka-Liisa Anttilan (kesk) mukaan vakavien laiminlyöntien lisääntyminen johtuu maataloustuottajien työuupumuksesta. "

"Anttila lupaa: Suomen sikojen olot paranevat suurin harppauksin"

surullisia juttuja, suorastaan kuvottavia, muttei ne kuitenkaan minua porkkanakuurille ole ajaneet

Lähteet:
HELSINGIN SANOMAT Torstaina 26.11.2009 – Kotimaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 19:48

Tyttäreni paistoi vielä viimetalvena koirilleen (kolme afgaania) iltapalaksi lohifileitä. Nyt kun tuli työttömyys ja laman, ei ole siinäkään huushollissa lohifilettä näkynyt edes ihmisten ravintona. Eiköhän tässä taas osata suhtautua asioihin niiden oikeilla arvoilla. Tuo "eläinrääkkäyssysteemi" tulee varmasti laman jatkuessa lisääntymään. Eläinten ei kyllä silti tarvitsisi siitä hommasta kärsiä.