Mitä mieltä olette: onko KELA:sta nykyään hyötyä kenellekään? Olen saanut pari kertaa asumistukea, mutta aina on KELA ryöstänyt

tuen takaisin, jollain naurettavalla syyllä, kuten 20 € tulonnousu! Sääliksi käy teitä opiskelijoita, kun teiltä KELA ryövää opintotukia takaisin; se on minusta törkeää!
Lisäksi yleensäkin tukiin oikeuttavat tulorajat ovat naurettavan alhaiset!

Avainsanat: kela

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.07.2008 - 04:58

Elämme köyhässä Suomessa ystävä hyvä.
Maassa joka velkaantuu jatkuvasti enemmän ulkomaille.

Eihän tuo ole reilua, mutta kunhan tulee toimeen niin se riittää minulle.
Yksikään opiskelija ei ole kuitenkaan viellä nälkään kuollut Suomessa.

Tottahan se on, että esimerkiksi Ruotsissa on tässäkin asiassa tilanne parempi, mutta siellä on muutenkin korkeampi elintaso. Rupea diilaamaan huumeita, ryöstä puhelimia toisten käsistä tai myy alkoholia alaikäisille; jos todella haluat saada sitä rahaa helposti. Ei Suomessa töitä tekemällä rikastu eikä kansanedustajat ymmärrä, että tukirahojen nostaminen kävisi tulevaisuudessa edullisemmaksi; kun jättää meille opiskelijoille 4e/pvä rahaa ruokaan.
Tuokin 4e on jo yläkanttiin.

Sitten sitä vielä jaksetaan ihmetellä miksi opiskelijat lataa luvatonta materiaalia internetissä.
Ihminen kaipaa viihdettä ja jos opiskelijalla ei sitä ole ennestään, eikä myöskään rahaa millä sitä ehkä saisi niin mitä vaihtoehtoja köyhälle-opiskelija-rukalle jää?

Hän lataa viikossa yhden elokuvan jotta pysyisi järjissään ja krp:n ratsia hyökkää ikkunoista ja ovista sisään vaatien kovalevyjä ja kun annat kovalevyt niin ne heittää sut 12-vuodeksi linnaan..

Mutta se on vaan elämää!

Lisätty: 29.07.2008 - 18:41

Ei tässä mitään kansalaisaloitetta olla tekemässä!
Kysymyksen tekijä halusi kuulla meidän mielipiteen asiasta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.07.2008 - 12:10

Kela noudattaa vain eduskunnan säätämiä lakeja. On väärä osoite morkata Kelaa, oikeampi osoite olisi ottaa yhteyttä lainsäätäjiin, eduskuntaan, jos muutosta halutaan johonkin lain kohtaan tai asetukseen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2008 - 19:00

Kyllä se valitettavasti on sillä lailla, että asioidessasi KELAn kanssa olet satavarmasti eläkkeellä, ennen kuin asiasi on hoidossa. Nimimerkillä odotin aikoinaan työttömyyspäivärahaa kaksitoista viikkoa ja toimistossa vedottiin ainoastaan kiireeseen. Pienimuotoinen tatti on otsaani kasvanut tätä laitosta kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.07.2008 - 21:30

Ainakin kelan työntekijät siitä hyötyvät. Valtion leipä on pitkä ja kapea, vai miten se oli?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 11:36

Kyllä Kelasta on paljonkin hyötyä.Jos ostat lääkärin määräämiä lääkkeitä,Kela korvaa suurimman osan hinnasta.Saat myös vanhentuessasi Kansaneläkettä Kelasta ja niihin kuuluvia tukilisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 20:55

Kyllä.
KELA ei ryöstä ketään, vaan auttaa tarvitsevia säädösten mukaisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.08.2008 - 01:23

Joo eihän se Kelan vika ole, että on säädetty kaikenlaisia lakeja ja asetuksia eri tukimuodoista, jotka sitten ovat osittain ristikkäisiä ja päällekkäisiä (toisensa poissulkevia) niin että yhden kun saat saatat toisen menettää. Poliitikkojen aikaansaannoksia pääasiassa.

Neuvonta (ja erilaiset verkkopalvelut) kaiken tämän sotkun keskellä on Kelan taholta
parantunut huomattavasti viime vuosien aikana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.08.2008 - 23:20

Jos anoo jotakin etuutta kannattaa anoa heti. "Kelan hoitotukiasiaa voidaan käsitellä potilaan kuoleman jälkeen vain siinä tapauksessa, että asia on jo vireillä Kelalla ennen potilaan kuolemaa esim.potilaan allekirjoittamalla hakemuksella. Jos asia olisi vireillä Kelalla, takautuva aika on 6kk. ".
Mutta tuo sairausjutut, lääkekorvaukset toimii, kuten myös opintorahat yms. Kelakin yrittää vain säästää rahojaan luomalla mystisen säännösverkoston.

Lähteet:
www.kela.fi/in/internet/kela...;year=2008