tuleeko vielä lunta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 19:14

sen perään haikaillaan kun sitä ei ole,
sen kanssa tuskaillaan sitten kun sitä on,
ja kun se alkaa sulaa, sittenhän vasta se älämölö nousee

- no tuleehan sitä siitä huolimatta mitä mieltä me satumme olemaan -

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 24.11.2009 - 15:55

Jos minä saisin päättää, ei tulisi, mutta pahoin pelkään että tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:08

No eipä täällä ainakaan tule lunta.Mutta toivon että sitä alkais kohta tulemaan koska alkaa masentumaan tässä jatkuvassa pimeydessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:08

Tänään kuuntelin tämän seudun paikallisradiota, siellä joku ennustaja
lupasi lunta jo tällä viikolla, samalla veikkaili joulukuussa kovia pakkasiakin,
elikkä kyllä tästä talvi taitaa tulla tosiaan. Pääsee lumitöihin, mikäs sen
mukavampaa, mielikin on pirteämpii kun lunta on maassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:36

Olikohan hän opoy jolta jokin aika sitten tuli mielestäni aika hyvä tarina lumesta ja sen vaikutuksista. Lunta varmasti saadaan ja vielä ihan kyllästymiseen saakka.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:36

Aivan varmasti tulee, mutta missä, milloin ja kuinka paljon?

Hyvä on kun sitä ovat muutkin minulta jo uusintana pyytäneet.

Olen pahoillani, nyt joku saattaa pahastua, on meinaan aikas ronskia tekstiä, mutta joskus pinna hiukan kiristyy...

OTE TALVIPÄIVÄKIRJAST VIIM VUOELT

Marraskuu 20. klo 17.00
Lunt satta. Lumi o sit kaunist. Luanto tule kauni valkoseks
ja miel piristy, ku ei ol enä niin pimmiä. Mää tei vaimol ja itellen kuuma
rommitoti ja mee istutti ikkuna ääre kattoma hiutaleitte leijumist maaha.

Tosi kaunist tuo lum

Marraskuu 21.
Mää heräsi ja kattosi akkunast ulos. Koko maisemam peitti uusi
puhtavalkone lumi. Hiano näky. Jokasella puul ja penssal o
valkone kaapu. Mää tei talven lumityä ja nauti joka kolallisesta. Mää
kolasi sekä piha et jalkkäytävä. Myähemmi päiväl teknise virasto aura
auras tiä ja tyäns lume porti ette. Kuljettaja naureskel mul ja vilkutti.

Määki vilkuti hänel ja kolasi porti erusta taas auk.

Marraskuu 22.
Viime yän sato vaja 15 sentti lunt ja pakkast o pari astet.
Pihakoivuist katkes muutama oksa lumem painost. Mää tei
lumityä ja taas ku mää sai tyäv valmiks, tul aura-auto. Lumi ol täl
kertta ruskanharmat.

Marraskuu 23.
Sää lauhtus, lumi suli sohjoks, ja se jäätys liukkaks, ku pakkane
taas laski. Kaatusin perssellen jalkkäytäväl. 22 euro poliklinikkamaksu,
mut onneks mittä ei ollu poikki. Sääennustus lupas lissä lunt.

Marraskuu 24.
Yhä kylmä. Mää myi vaimo auto ja osti maasturi, et hää päässe töihi.
Auto liukus kuitenki päi kairet ja oikkia etukulma men aika
pahaste kassa. Viime yän sato reilu 15 sentti lunta.
Molemma auto ova iha sualas ja kuras. Tiaros lumitöit tänämpä.

Se perkele aura ajo meijä ohitte kaks kertta.

Marraskuu 25.
10 astet pakkast. Lissä tota perhana lunt. Pihal ei ol yhtä
puut tai pensast, mikä ei olsis vahinkoittunu. Sähkö ol poikki
melkke koko yä. Mää yriti pittä talo lämpimänä kynttilöil ja
pensalämmittimel, joka kylläki roiskas hiuka yli, syttys tule ja ol poltta
koko talo.
Mää sai onneks maol tukahrutettu liäki, mut mää sai toise aste
palovammoi kässisän ja silmäripse ja kulmakarva palova.
Auto karkas käsist matkal poliklinikal ja hajosi lunastuskuntto.

Marraskuu 26.
Tota vitunperkele valkost paska tule koko aja. Kaik perkele
vaatte pitäsis olla pääl, jos halu käyrä postlaatikol. Jos mää saa
kässisän sen saatanan kusipää, mikä aja tota aura-auto, niin mää revi silt
syräme rinnast. Se o varma kulmantaka kytikses ja orotta, ku
mää saa jalkkäytävä puhtaks! Sähkö ova viäl pois.
Vesijohto jäätys ja näyttä silt, ettei katto kest lume paino.

Marraskuu 27.
Saatana, 12 perkelee sentti uut vitu lunt ja vitu ränttä ja vitu jäät,

ja herra yksin tiätt&a ml; mitä paska sitä taivast viime yän tul.

Mää yriti ossu aura-auto kuljettaja jäähakul, mut see pääs pakko.
Vaimo jätti mun. Tepsi o liigas vikan. Auto ei lähre kyntti.

Mää luule, et muust o tulos lumisokkia. En pysty liikuttama
varppaitan. En ol nähny aurinkko montte viikko. Ennusteis luvata lissä
lunt. Viima tekke ilma purevaks.

Perkele, mää muuta Espanjaa. Vitutta nii perkeleste!
Saatana lumi ja koko talvi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:45

Tottakai lunta tulee,eihän muuten olis talvi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 19:37

Kyllä varmasti tulee lunta ja nythän on sitten luvassa alkuvuodeksi pakkastakin ja reilusti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 20:02

voi voi, metri tolkulla, onneksi aina välillä sulaa pois

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.11.2009 - 20:25

Miten niin vielä? Vastahan se talvi on tulossa. Kuten niin monena vuonna ennenkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 20:59

Kai sitä joskus, aikalailla samantekevää itselleni. Mielluummin ei lunta, mutta jos sitä tulee niin tulkoot kunnolla. Loska ei oo mukavaa, sitä ei kiitos.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 22:02

ei just nyt, mutta eiköhön jossain vaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 23:22

Tulisipa jouluksi lunta ainakin! <3

Nyt täällä on ainakin vesikeli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 06:26

Tytön kannalta toivon että tulee kun pulkkakin on viritetty ja lumiukkoja rakennetaan aina kun mahdollista. Myös mailat odottaa tuossa jäätä että päästään pelailemaan. Itselleni talvi on täysin turha ja onhan tuo meidän uloslähtö pukemisineen aina jonkinlainen episodi...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 07:27

kai sitä vähän tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 07:52

Tulee sitä, mutta itse toivon ettei kovin paljoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 09:21

www.iltalehti.fi/ulkomaat/20...4_ul.shtml
Ennusteiden mukaan Opoylle on tulossa oikein työteliäs talvi.
Ilmastonmuutos on peruttu?

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 25.11.2009 - 13:41

tottakai tulee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.11.2009 - 04:25

Tulee tietysti. Miksei tulisi?