Voiko"kone nopeutua" kun painelin nappuloita ja tiedostosta(vai mikä se nyt oli)tyhjeni pois jotain latauksia tai historiaa vai?

Miten se menee...olen ihan"ulalla"mutta ihan kuin sivut aukeaisi nopeammin?Pitäisi kai johonkin alkeiskurssille mennä...onko niitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 14:27

Poistamalla historiatietoja saattaa kyllä konekin nopeutua. Riippuu käytössäsi olevan "rammin" koosta sekä käyttöjärjestelmästä ja selaimesta. Jos onnistut hankkimaan koneellesi vakoiluohjelman, ne juuri käyttävät historiaa hyödykseen. Itse poistan kaikki historiatiedot välittömästi lopettaessani surffailun. Pankissa käynnin jälkeen heti ja aikailematta kun yhteys on suljettu. Tuhoamalla historian parannat tietosuojaasi sekä tietoturvallisuuttasi.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.11.2009 - 13:03

Yläpalkista Työkalut / intternet / asetukset / poista evästeet /poist sivuhistoria

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 13:14

kyllä se nopeutuu kun turhat roskat siivoaa pois (kuten lettupino neuvoi)

työväen- ja kansalaisopistoissa ainakin on niitä alkeiskursseja, eri paikkakunilla (mm. Helsinki) myös kirjastot järjestävät ajoittain sellaisia ja myös monet seniorijärjetöt jne. etsivä löytää

itsekkin olen sellainen IT asiantuntija (lue: Itseoppinut Tunari) joka pärjäilee näiden vehkeiden kanssa vaihtelevalla menestyksellä, mutta olen valinnut sellaisen politiikan että selvittelen itselleni vain ne jutut joita tosiaan tarvitsen ja ne muut hienoudet sitten olkoon nörttien hommia, kyllä ne kertoo jos tarvetta tulee

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 13:43

Kai se sitten voi?
Kävin toistakymmentävuotta sitten Köyhienkaupungin kansalaisopiston kurssilla. Siellä oli opettajana ihminen joka oli ollut käyttämässä Suomen ensimmäistä tietokonetta. Opit olivat sitä luokkaa. Sitten vielä kierteli luokassa ja esitti että täällä se on ihan oikein takanani ollessaan. Lopetin sen kurssin siihen ja en noita kursseja ole tarvinnut.
Olin 1969 Hgin lentoasemaa rakentamassa ja kun tuon koivumuoviparketti otettiin käyttöön sain pestin ATK hommiin. Valtiolla ajoivat sisään tavoite ym butjetointi hommia. Virkamiehiä emme saaneet litteroimaan kustannuksia kohilleen joten luovutin ja läksin muihin hommiin.
Melkein 30 vuotta pärjäsin ilman tietokoneita kynällä ja paperilla.
Ei näillä kotioloissa kovin suurta virhettä saa aikaisiksiksi. Vähän viitsii vilkaista koneessa olevia ohjeita niin johan pelittää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 15:59

No jos olet sellanen höppänä mummo joka ei ole mikään tietokone nero niin lataa välillä päivityksiä!!!

Lisätty: 24.11.2009 - 16:01

HUPSISTA!!! ymmärsin kysymyksen aivanväärin. ja jos netti on hidas niin vaihda internet exploler Mozilla firefoxiin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.11.2009 - 16:23

Tertsi,oletko sä sittenkin mummo tai jotakin?No jos et ole mummo niin olet tietokone-nero!Toki alkeiskursseja on kansalaisopistoissa,itsellekin tekis gutaa.Sormi monasti suuhun menee,kun sivut juntturassa,mutta aina selviää asiat ja olen jeesannut ystävää uuden läppärin kanssa ikäänkuin tuutorinakin.
Toisaalta,mulla esim.kaapeliyhtiön kuviot hidastaa ja nopeuttaa yhteyksiä,tuntuu siltä toisinaan.