Minkälainen on osuuskaupan hoitajalla olo inventaariopäivänä?

Avainsanat: osuuskauppiaan. olotila

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 23:59

eiköhän se tarkoita aika ikävää oloa.

Ellei osuuskaupan hoitaja ole ollut tarkkana, saattaa inventaariossa tulla ilmi mittatappioita, mikä kai yleensä tietää osuuskaupan hoitajan kukkarolla käymistä." (Kielikello 4/2002)

__

” Helsingin Sanomat luonnehtii runsaasti palkitun valtionyhtiön johtajan lokoisia hommia: Olo on kuin osuuskaupan hoitajalla. Ilmaus täyttänee fraasirikoksen tunnusmerkit. Menneinä vuosikymmeninä, jonne lehti sanonnan aivan oikein ajoittaa, se kuului kokonaisuudessaan: Outo olo kuin osuuskaupan hoitajalla ennen inventaariota. Siis ihan päinvastoin, osuuskaupan hoitajan olotilaa luonnehti kiinnijäämisen pelko, ei löysistä hommista maksetun kovan palkan tuoma sielunrauha.”

Lähteet:
blogit.yleradio1.yle.fi/aris...asanontoja

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 23.11.2009 - 00:16

Olo on kuin osuuskaupan hoitajalla kun kassassa on tonnin vajaus. Aika surkea olotila kaiketi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 00:27

Kukas velikulta lettupinon kuvassa,aika vekkuli!Mahtaa osuuskaupan hoitajalla olla kohta jukurtit pöksyissä kun inventaaria teki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 09:17

Pää sillä on sekasin kuin Haminan kaupunki.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 09:25

Lettupinon kuvassa olevalla henkilöllä ei näytä olevan inventaariosta hajuakaan,niin onnelliselta näyttää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 13:49

Täälläpäin Suomea on tuo S-market mutta sama-asiahan tuo on kuin
osuuspauppa, nykyisinen hoitaja on mattinimikkeeltään markethoitaja,
jotenkin tunn että niillä on hermot kireällä kun eivät osaa enää Suomenkieltä
kirjoittaa tarjoislappuihin jotka ovat kaupoissa.
-Käykääpääpä seurailemassa kauppojen sisäilmoituksia tuotteista ihan
huvikseen.