voiko tietokoneelle laittaa windows 7 data d- asemaan c- asemassa on windows vista jo toimiiko oikein. tietok.acer

acer 2 kuukautta vanha

Avainsanat: windows 7 että vista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

X
Vastattu: 22.11.2009 - 14:43

Mitenköhän koneellasi on osioitu nuo kovalevyt....

Jos tietokoneesi on kannettava niin d-asemassa saattaa olla ajurit joten ei ole suositeltavaa(eikä pitäisi olla edes mahdollista), jotta sinne seveniä pökkäisit. Yleensä D-asema on dvd asema ja jos meinaat asentaa seveniä dvd:lle ja pyörittää sitä ikäänkuin "Live-cd" omaisesti niin olen 90% varma ettei moinen ole mahdollista, koska käyttöjärjestelmä ei ymmärrä kirjoittaa/lukea käyttistä dvd:ltä... Eri asia esimerkiksi jollakin Linuxilla jolle on erikseen ohjelmoitu live-cd ominaisuus.

Toivottavasti vastauksestani oli apua vaikka on vaikia arvailla miten juuri sinun tietokoneellasi on vakiona nuo asemat..

Lisätty: 22.11.2009 - 17:50

JUMPPIKSELLA; EARNILLA JA PUTELLA ON VÄÄRÄÄ INFORMAATIOTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Käyttöjärjestelmät pystyy asentamaan rinnakkain joko kokonaan erillisille kiintolevyille tai sitten levyn voi osioida esimerkiksi kahteen osaan ja toiseen voi pistää vistan ja toiseen sevenin. Jumppis voisi seuraavalla kerralla lukea googlettamansa linkin, siinä on kyse ajuriongelmista eikä rinnakkainasennuksesta (topicin aloittajan komponenttejen ajurit ei tue vistaa EIKÄ seveniä!). Jumppiksen linkin kysyjä on siis asentamassa Vistan TILALLE Seveniä....

ARG! :D

Earn: On tavallista, että käyttöjärjestelmiä asennetaan rinnakkain. Tämä on yleisintä ammattikäytössä (esim. Mac työkäyttöön ja Windows viihdekäyttöön).

Putte: Jotkut testaukset ovat osoittaneet, että lopullisesta Sevenistä tulisi vieläkin bugisempi, kuin vistasta. Mikään ei ole siis vielä varmaa. Sevenin koodauksessa on vielä paljon porsaanreikiä jonka takia itsekkin suosittelisin odottamaan kunnes Sevenin lopullinen korjattu versio ilmestyy (service pack). Sevenissä saattaa myös olla esimerkiksi äänikortin ajureiden kanssa ongelmia tai jotkut emolevyt ei tue lainkaan Seveniä jonka vuoksi on hyvä asentaa Seveni rinnalle ja kokeilla mitä se toimii. JNE, onhan näitä argumentteja....
Monet tahtovat asentaa kaksi (tai vaikka useammankin!) käyttöjärjestelmän rinnakkain.

KYSYJÄ: Lähetä minulle yksityistä viestiä, jos sinulla on jotakin lisäkysyttävää tai jotain sinne päin...

Lisätty: 22.11.2009 - 17:51

Anteeksi kirjoitusvirheet, kirjoitin lisäyksen hieman hermostuneesti. :)

Lisätty: 22.11.2009 - 17:55

Sekotittekohan käyttöjärjestelmät virustorjuntaohjelmiin jotka huomaavat toisensa viruksina, koska virustorjuntaohjelmat tutkii järjestelmän rekisteriä? ..

Lähteet:
Voi herranjumala.......

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 14:42

minulla oli kerran 1 koneessa windows toisessa ja linux toisessa,molemmat toimi mutta poistin silloin linuxin koska se ei toiminut kaikkien ohjelmien kanssa,eli linuxi olisilloin liian alussa
mutta et sinä tarvitse 2 windouwsin käyttöjärjestelmää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 16:13

En näe mitään järkeä jättää tuota epäkelpoa Vistaa koneeseen, kun asentaa uuden Windows 7:n.
Enkä usko sen onnistuvankaan, 7:aa asennettaessa se varmaan "huomaa" Vistan ja pyrkii poistamaan sen. Mihin Vistaa tarvitsee silloin jos on 7 ???
2 Windows käyttöjärjestelmää tappelee varmaan keskenään.
Mutta se selvinnee parhaiten asennusohjesta.

Lisätty: 22.11.2009 - 18:20

Hyvä ja kiitos X:lle, - tuli painavaa tekstiä lisäyksenä. Tavalliselle tallaajalle en uskaltaisi suositella lähtemään tuolle suolle, mutta huruukkohan olikin "tutkiva huruukko", joten siitä vaan tutkimaan. Mielenkiintoista matkaa. Minä pysyn edelleen XP:ssä.
PS. usein - pienellä jarruttamisella ei tule niin pahaa jälkeä kuin yllyttämisellä.

Lisätty: 05.12.2009 - 21:28

Täältä löytyy muutamia (3) ohjeita asiaan ja mahdollisiin ongelmiin
support.microsoft.com/ph/1173#tab0

Windows XP:n kaksoiskäynnistys Windows Vistassa

* Windows XP:tä ei voi käynnistää sen jälkeen, kun Windows Vista on asennettu kaksoiskäynnistyskokoonpanoon yhdessä Windows XP:n kanssa
* Windows XP ei käynnisty kaksoiskäynnistyskokoonpanossa, jos alustat tai poistat kokoonpanon, johon Windows Vista on asennettu
* Windows Vista ei enää käynnisty sen jälkeen, kun Windows-käyttöjärjestelmän aiempi versio on asennettu kaksoiskäynnistyskokoonpanoon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 16:19

Ovat jo kokeilleet kyläsepät: Windows asennus ei toimi (Vista&Win7)
ja tässä kertomuksia toimivuudesta.
murobbs.plaza.fi/ongelmat/58...-win7.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 16:40

Tilttaa, tilttaa. Vain yksi käyttis.