Itsenäisyyspäivä tulossa,onko mitään perinteitä Napsuilla sen viettoon Linnan juhlien lisäksi?

Itsellä on tapana kutsua tupa täyteen ystäviä sipulikeittopadan ääreen,melko juhlavat vaatteet päälle;miehillä kunniamerkit,naisilla helmet,kerran niiden puuttuessa sukkanauhaliivit kaulalla,
Finlandia soi täysillä,kuohuvaa lasissa sekä maljapuheet pidetään.Katsotaan mitä vuonna 2009,jos vietän sitä muualla?!

Avainsanat: itsenäisyysjuhlaperinteet kunniaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.11.2009 - 03:24

Käymme viemässä kynttilät haudoille ja vietämme pitkän kunnioittavan hetken sankarihaudoilla. Linnan juhlia emme seuraa. Taidetaan olla turhan nuoria siihen.

Kysyjän kommentti

Samoin,Hietsukin kuuluu perinteisiin,iltahämärissä ihmeellisen kaunista!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.11.2009 - 12:28

Linnanjuhlat katsotaan ja syömme jotain hyvää ja juhlallista,usein katsomme alkuperäisen tuntemattoman sotilaan,se on kuitenkin paras.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 12:45

Ei päässyt perinteeksi muodostumaan? 90-luvun alussa kun olin työtön ja Suomea myivat "saksalaisille", huomasin hesarista ilmoituksen, että saa Kauppatorilta hernekeittoa linnan juhlien aikaan. En edes muista mikä popula sitä järjesti.
Sinne menin soppajonoon, Dumel teki juttua TV:lle ja kyseli saako hän mennä tuonne linnaan kun on kutsuttu sinne?
Oli sen verran mellakkapoliiseja vahtimassa sitä soppajonoa ja karsinaa, että päätin, saa olla viimeinen kerta pihalla taikka linnassa.
Kyllä varmaan leimaannuin kerrasta toisinajattelijaksi, otin ainoastaan valokuvia tapahtumasta.

Nyt olis meidän populalla Mikkelissä kuunvaihteessa luentotilaisuus Talvisodan syttymisen muistoksi "päämajakaupunki", mikä lie ollutkin? "Pärkkele Ehnrooth" oli sen killan kunniapuheenjohtaja.

Lisätty: 22.11.2009 - 13:35

www.napsu.fi/matkailu/matkak...--Helsinki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.11.2009 - 14:22

Telkkaria katsellen. Siinä ne perinteet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 14:41

äitin ja isäpuolen hääpäivä, mennään ravintolaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 15:33

Ei mitään arjesta poikkeavaa. Ehkä sytytän kynttilän ikkunalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 17:14

Linnanjuhlia seuraillaan telkkarista.Ikkunalle pannan kaksi kynttilää palamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 22.11.2009 - 18:33

Yhden mahtavan neitosen synttäreitä vietämme ensin ja sitten silmä tarkkana vaatteita arvostelemaan kotisohvalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 19:11

Silloin leivotaan piparit ja laitetaan keittiönikkunaan jouluverhot ja tähti. Illalla kilistellään itsenäiselle Suomella ja katsotaan linnajuhlia telkkarista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 20:38

ei sen kummempaa kuin pysytelty töistä pois
ja kun aika usein joku tuttu, puolituttu tai kylänmies on saanut jonkunlaisen mitallin tai muun tunnustuksen, niin sitä sitten on vähän skumpattu

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.11.2009 - 02:07

Ei ole perinteitä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 13:35

Käydään katsomassa itsenäisyyspäivän ilotulitus, sitten kotiin, kynttilä ikkunalaudalle ja pukuja arvostelemaan TV:n ääreen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 04:31

Ei varsinaisesti, nyt on etäinen suunnitelma ollut että ehkä hautuumaalla piipahdan. On hienoa kokea täydellinen rauha ja miettiä yhtä sun toista...