Osaatko tehdä piparkakkutalon?

Olen saanut sellaisen lahjaksi,mutta en ole sellaista tehnyt itse.

Avainsanat: piparkakkutalo

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 19:15

En ossoo mutta eukko tekee joka vuosi

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.11.2009 - 19:15

En ole koskaan tehnyt, mutta nyt olen ajatellut tehdä sellaisen pojan pojalleni.
Onnistusikohan se? Ei mitään tietoa miten sen tekaisisin:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 19:54

Varmaankin osaisin,mutta en aio rakentaa,kun ei kuulu sallittujen ruoka-aineiden piiriin(itselle).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:34

kyllä niitä tuli aikanaan kääpiöiden kanssa askarreltua, joten kyllä osaan

jos haluat sellaisen itse tehdä, linkissä yksinkertaiset ohjeet

plaza.fi/ellit/ideakeittio/k...e-onnistuu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:40

Olen tehnyt.Ei se vaikeeta ole.Ohjeet on luonnollisesti hyvä olla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 20:53

kai mä jonkunlaisen saisin väsättyä jos yrittäisin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 22:59

Osaan. Annoin aikaisemmin niitä lahjaksikin tuttaville. Niitä oli kiva väsätä. Pihalle muotoilin myös poroja ja kuusia. Tein aina taikinan myös itse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 23:50

Kun olin jotain kymmenvuotiais niin isosiskoni tuunas semmosta joulumökkiä piparkakkutaikinasta.
Minusta oli kivaa kun sain syödä ylimääräisiä taikinan osia jotka ei mahtunu tekeleeseen.
Sit ihmettelin kun siihen tuli jotain valkosta mömmöö kulmiin ja vähän muuallekin.
No asiahan valkeni senjälkeen kun se oli paistettu. Sehän olikin piparkakkutalo.
Hyvin läheltä seuranneena voisin vastata: periaate on tiedossa mutta taito ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 23:59

Tietysti osaan vaikken ole kuin kerran tehnyt ja vähän epäonnistui,mutta seuraavalla kerralla tiedän miten se muurataan....tai ehkä en....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 06:55

Osaan toki ja teinkin silloin kun lapset olivat pieniä, mutta siitä on kauan. Nyt näkyy olevan myynnissä valmiita osia sen kuin vain kokoaa. Piparitalo on kiva ja saa käyttää mielikuvitustaan sen koristelussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 13:51

Kyllä sitä kerran kokeiltin, tuli hieman vino talosta :-D

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 22.11.2009 - 14:17

Osaisin varmaankin, mutta ei ole mitään tarvetta tehdä sellaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 20:13

Kyllä varmaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 22.11.2009 - 21:35

Luultavasti jonkinlainen kyhäelmä syntyisi jos oikein kovasti yrittäisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 23.11.2009 - 02:13

Osaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 03:02

Osaan

Kyllä se onnistuu mutta on imellyskoristeineen niin makeaa että saa seistä pöydällä kesään asti. Tytär ei vielä ymmärrä (onneksi) makean päälle ja itse ei jaksa sitä siirappikasaa syödä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.11.2009 - 00:40

osaan mutta hyvää lopputulosta on harvoin tullut,

tyttöjen kanssa kun niitä värkättiin tuppas ainekset aina loppumaan kesken,
puolet taikinasta syötiin jo raakana ja paiston jälkeenkin joku osa aina katosi kummasti ennen kokoamista

no hauskaa ainakin oli ja moitteitakin tuli ihan kohtuullisesti,
keittiö kuulemma oli räjäytettävässä kunnossa