Tapaat ihmisen, johon olet aikanaan vihastunut ja tunnet pettymystä, mutta et muista minkä takia.Oletko silloin antanut anteeksi?

Avainsanat: anteeksianto kohtaaminen

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 23:03

huono fiilis ilman syytä jonka muistaisi kertoo mielestäni siitä, että jossain syvemmällä alitajunnassa on vielä jotain keskeneräistä ja käsittelemätöntä, siis ei ainakaan aitoa anteeksiantoa ole tapahtunut

- siis ihan omaa pähkäilyä ilman mitään perusteluja -

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 23:13

En usko että näin pääsisi tapahtumaan. Pitäisi tulla totaalinen dementia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 23:16

Miksi tuntea pettymystä? Jos en kertakaikkiaan muista miksi pitäs vihata niin olen silloin jo unohtanut koko homman enkä vaivaa sillä enää päätäni. Jos taas muistan, niin vetäsen kuonoon jos mahdollista.
Tarkoituksellista ilkeyttyä en anna koskaan anteeksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:43

Muistan kyllä jos joku on tuottanut vihaa ja pettymystä. Osaan antaa anteeksi, vaikka kaikkea ei voi korjata.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:45

Varmaan dementiaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 01:57

Siintä voi olla pitkäkin aika. Miten voi anteeksi antaa jos tonen pyydä ateeksiantoa.Kyllä minusta se kuuluu asiaan on syy sitten kummasa vaan. Ystävät voi valita mutta sukulaisia ei.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.11.2009 - 02:04

No, saattaisi olla niinkin tuossa tapauksessa että antaisin anteeksi

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 02:40

En ole anteeksiantava tai asioita tahallani unohtava ihminen. Pitäisin kyllä kyseisen ihmisen käden mitan päässä, kunnes se alkuperäinen vihastumisen syy taas muistuisi mieleen. Minua kiusattiin koulussa alaluokilla enkä minä niiden ihmisten kanssa tekemisissä haluaisi tänään olla, vaikken varsinaisia tapahtumia enää ihan tarkkaan muistakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 09:03

Ihmisen muisti on armollinen eli olisi tosi kauheat jos kaikki pettymykset, pienetkin, olisivat aktiivisessa muistissa. Jos ei edes asiaa muista, silloin koko juttu on ollut mitätön.
Omalla kohdallani ei tuollaista vihastumista ja musitinmenetystä kyllä tapahdu. Jos joku tekee todella törkeätä, muistan sen aina ja otan asian huomioon kanssakäymisessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 10:27

En unohda tälläisiä asioita,onneksi totaalista suuttumista kohdallani ei ole tapahtunut,kuin parikertaa ja nämä ihmiset ovat vain lakanneet olemasta minulle mitään.Ei hyvää ei pahaa ei siis mitään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 11:14

jos kaunaa kerran on ei anteeksiantoa ole tapahtunut

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 13:33

Eipä ole sattunut moista kohdalleni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 20.11.2009 - 20:24

Onneksi aika tekee tehtävänsä. Enkä ole pitkävihainen. Ellen sitten ole niin pahasti loukkaantunut etten ikinä pysty antamaan anteeksi. Onneksi näin käy erittäin harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 15:47

Vältän sellaisia henkilöitä, jotka ovat joskus aikoja sitten loukanneet pahasti. Anteeksi en anna, jos joku on ehdoin tahdoin kohdellut huonosti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 01:34

Jos ja kun tunnen pettymystä jotain kohden niin ihan varmaan muistan että minkä takia.
Monta kertaa voin antaa anteeksi, mutta pohja se on minunkin säkillä.