Hyväksyisitkö huumeen lääkkeenä?

Cannapiksesta on ollut paljon kirjoituksia,sen kipuja lievittävästä tehosta.Minä ainankin pelkäisin se aiheuttavan riippuvuutta.

Avainsanat: lääkkeenä huume

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 21:30

Ehdottomasti kyllä hyväksyn, muuten puuttuisi moni nykyisistä tehokkaista lääkkeistä.
Lääkekannabista on turha pelätä, moni muu on paljon haitallisempi.
Ja kuten tuossa MTV3:n uutisessakin oli "Kannabis on käyttäjälleen turvallisempaa kuin tupakka tai alkoholi"

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 19:45

Onhan noita huumeesta tehtyjä lääkkeitä jo olemassa. Morfiini kai tunnetuin. Kannabiksesta tehdään myös lääkettä. Mikäli ymmärsin oikein, niin lääke valmistetaan kannabiksen niistä osista jotka eivät aiheuta riippuvuutta. Itse olen niin huumevastainen, että en halua syödä sellaisia lääkkeitä. Pelkään myös, että niistä tulisi riippuvaiseksi. Huumeita en hyväksy missään muodossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 19:51

kukahan senkin rajan osaa vetää ? taitaa olla niin että valtaosa huumeista on lääkkeitä joita on alettu väärinkäyttää tai sitten lääkekehityksen epäonnistuneita sivutuotteita

- jätän hyväksymisen asiantuntijoille -

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:02

Poskionteloita multa huuhdeltiin joskus nelisen vuotta sitten paikallisessa terveyskeskuksessa. Silloin piti kuitata johonkin lappuun se että olet saanut puudutukseen jotakin litkua niin ja niin monta millilitraa.
Kun sitten olin kolmannella käynnillä huuhtelussa, niin kysäsin että miks tää allekirjotus pitää antaa?
Vastaus oli: siks että puudutusaine on ooppiumin johdannainen ja erittäin kova huumausaine jonka käytöstä täytyy olla tarkka kirjanpito kontrollia ja tarkastusta varten.
Näinollen on kai pakko hyväksyä huume lääkeaineena koska on sitä siis tullu käytettyä.
Jos huumeisiin luokiteltavaa ainetta ihmiselle annetaan tai määrätään niin vastuu siitä käsittääkseni on aina hoitavalla lääkärillä. Sit jos semmosia aineita alkaa käyttää omaehtoisesti ilman valvontaa ollaan jo kai rangaistavuuden rajan yli.
Että semmosta mieltä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:03

Kai se on hyväksyttävää sietämättömiin kipuihin,mutta valvonnan alaisena ja sairaalassa.
Näin siellä annetaankin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:05

Aika vaikea kysymys kissaäitiltä mutta yritän jotenkin vastata. Jos ajatellaan
että jollain ihmisellä on niin kovat säryt ja kivut, niin hän itse varmaan toivoo
saavansa mitä tahansa lääkettä jos hän siitä vaan toipuu. Lääkäreillä on siinä
asiassa kova vastuu ja harkinta varmaan hyvin hankala. Tässä tapauksessa se
ei minun mielestä ole riippuvuutta koska se on lyhytaikaista.

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 19.11.2009 - 20:25

Tietysti hyväksyn, miksen hyväksyisi?

Lisätty: 19.11.2009 - 20:27

www.mtv3.fi/uutiset/ulkomaat.../07/669288
www.uusisuomi.fi/kotimaa/590...a%E2%80%9D

Lähteet:
kannabisuutiset.wordpress.co...-olematon/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 20:30

Jaa-a.Kyllä tänä päivänä kotien lääkekaapeista löytyy paljon kovempia"huumeita" kuin cannabis sativa.Rauhoittavat,uni-ja särkylääkkeet on takuulla pahempia väärin käytettynä kuin cannabis ja oikeinkin käytettynä niihin tulee takuulla helpommin riippuvuus kuin ko.aineeseen! Asioilla on aina se toinenkin puoli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:45

en

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:59

Kyllä olen edelleen esim.samaa mieltä kuin S.Hämäläinen,että mieluummin kipuileville vanhuksille vanhainkodissa morfiinin ja rauhoittavien sijaan kannabista,jonka sivuvaikutukset miellyttäviä.Samoin syövän eri vaiheiden kestämiseen,kannatan lääkekannabista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 23:25

lääketieteellisesti perustellussa ja kontrolloidussa käytössä hyväksyn ilman muuta,
pidän jopa haitallisena kiukuttelua asiasta jonkun epämääräisen lakipykälän varjolla

"Huume (lat. narcoticum) on 1960-luvun lopussa suomen kieleen yleistynyt lyhyempi muoto termistä huumausaine. Suomessa huumeiksi luokitellaan sellaiset aineet, joita käytetään lamauttavien, päihdyttävien tai harhoja tuottavien keskushermostovaikutusten vuoksi ja jotka ovat mainittu huumausainelaissa"

jos samoja aineita on perusteltua käyttää joko lääkinnällisin tai eettisesti inhimillisin perustein, saisi olla juridisestikin sallittua

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:32

Hyväksyn, jopa hammaslääkärin puudutteissa on amfetamiinin johdannaista. Lääkäri itse kertoi kun valitin että on humalainen olo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 00:51

Kyllä

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 20.11.2009 - 02:09

kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 02:09

Jos napsulaiset käyttävät Facebookia, niin sovelluksessa nimeltä My Polls voi äänestää kysymykseen "should pot be legal?". Viimeksi sitä katsoessani, 70% oli puolesta. Amerikassa tuo pössyttely nyt kuitenkin on aika hitsin paljon hyväksyttävämpää ja tavallisempaa kuin täällä.

En käytä alkoholia, en tupakoi enkä juo edes kahvia, joten en voi ottaa kantaa siiten onko jokin huume oikein siksi, että se on lievempi kuin tupakka ja alkoholi. Eivät nekään tunnetusti hyvästä ole. Voisin kuitenkin pitkin hampain mahdollisesti hyväksyä kannabiksen lääketieteellisessä käytössä niin itselleni kuin muillekin. Sitä käytettäisiin tuolloin syystä, valvonnan alaisena ja tosiaan haittavaikutuksiltaan vähäisempänä kipulääkkeenä.

Onneksi tästä päättäminen on viisaampien käsissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 08:52

Cannabista lääkärit ääritapauksissa kuulemma määräävät ja valvotuissa tilanteissa se on varmaan paikallaan. Myös eräät reseptilääkkeet ovat huumetta ja niitäkin käytetään. Ei mitään vapaaseen käyttöön.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 09:39

Eikös joku viisas saksalainen sanonut joskus, että kaikki on myrkkyä, vain määrä ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 10:06

Kyllä kai , jos sitä annetaan lääkärin määräyksestä ja valvonnassa ja tilapäisesti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.11.2009 - 17:32

Kyllä jos olisi ainoa lääke mikä auttaisi.En muuten!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:57

Moni muukin medisiini aiheuttaa riippuvuuta joten kyllä tuokin on hyväksyttävä.
Kannabis on kuitenkin huumepuolelta sieltä lievemmästä päästä.