Onko kukaan jo potenut sikaflunssan? Millaiset oireet?

Mulla nyt jo yhdeksäs päivä menossa jossakin taudissa. Kurkku kipee ja ohimoita jomottaa. Onkohan se sitä vai jotain muuta?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 17:50

Pari viikkoa sitten itse sairastin. Sairaus alkoi kurkkukivulla ja myöhemmin tuli kuume. Kuumeilua kesti kolmisen päivää mutta kurkkukipua ja yskää kauemmin. Nuha tuli loppuvaiheessa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 19.11.2009 - 10:16

En tiedä tarrkaan sanoa ,mikä sinulla olis.Siinä nousee yleensä korkea kuume ja lihakset kipeytyvät.Kurkku kipu siihen kyllä liittyy.Mutta on tavallistakin flunssaa samalla menossa. Sinun kanattaa yrittää parannella itseäsi hae luontaistuote kaupasta karmonis tippoja jota myydään pullossa ne ovat hyviä kurkulle itse käytä niitä.j ovat minulle kyllä auttaneet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 19.11.2009 - 11:44

Korkea kuume, päänsärkyä, kurkku- ja lihaskipua, saattaa olla myös pahoinvointia ja vatsavaivoja. Nuha tulee siellä loppupäässä. Nämä oireet ovat lääkäreitten mukaan ne yleisimmät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 12:47

Ympäristössä olen kuullut että sikaflunssassa on vaihtelevia oireita ja kaikilla ei edes kuume nouse kovin korkeaksi (37,5 kuumetta useilla) ja muut oireet vaihtelevat kovasti. Moni ei edes tiedä että on sairastanut sikaflunssan. Eli tauti voi olla usein ihan tavallisen kausiflunssan tapainen.
Myös tavallista flunssaa on liikkeellä. Parasta vaan hoidella itseään, levätä ja ottaa särkylääkettä tarpeen tullen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 13:18

Ei kai se sika ollu

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 14:59

Itse en ole, mutta lähipiirissä sairastanut kärsi kovasta kuumeesta, kurkkukivusta, yskästä ja lihaskivuista. Kovan yskän takia oli myös hengitysvaikeuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 19.11.2009 - 15:38

Ei ole vielä tullut enkä tiedä kenenkään tutuista sairastuneen. Itselläni ollut flunssa jo 7 viikkoa. On varmasti porsasflunssa!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:06

Luulen/uskon sairastavani ko. tautia, viikko sitten pahoinvointia, oksentelua, lämpöä 37 ja jotain päälle, menin töihin viikonlopun jälkeen ja iltapäivällä jo heikko olo, kotiin ja alkoi armoton flunssa ja yskä, kuumetta 38, tänään lämpö 37.8 tai alle, mut alko armoton pari tuntii kestävä päänsäky päivällä, onneks meni ohi... nyt tuntuu jo paremmalta... eli ollako vai eikö olla?? kas siinä pulma:(

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 19.11.2009 - 21:47

en ole mutta muutama kaverini on.. ja ihan normaali flunssa oli..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.11.2009 - 00:28

Mistä tonkin nyt sitten tietää mikä on tavallista flenssua ja mikä tota muuta? Tytär oli tuskissaan ja flunssan kourissa viikon ennen rokotusta, norminuha vai sikanuha? Ja sama täällä hieman varttuneemmassa väessä.