Jos hernekeitto torstairuokaa,onko se sipulilla tai porkkanalla varustettu? Sipuli voi olla kupissa erikseen,

mulla myös valkosipuliraastin vieressä.

Avainsanat: hernekeitto sipulilla ja porkkanalla valkosipulilla ehdottomasti

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 14:25

Ja mihinkäs unohditte sinapin ?

Hernesopan höystämiseen on tosi monia konsteja (jo ihan vaihtelunkin vuoksi)
Työmaaruokalassamme on hernesoppapäivänä aina sitä pilkottua sipulia ja sinappia tarjolla käytettäväksi henkilökohtaisten mieltymysten mukaan

puolifilosofinen mietelmä :

- hernesoppaa syödään että saataisiin suolistoon kunnollinen ilmanvaihto (pierukuuri)
- raakaa sipulia lisätää rokkaan että saataisiin pieruihin kunnon haju
- sinappia lisätään rokkaan että saataisiin niihin pieruihin oikea väri

- kaikki tämä naturell -

Kysyjän kommentti

Aijai VV taas tuli...nauru!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 11:28

Minä laitan aina omaan keittooni raakaa sipulisilppua ja hyvää on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 11:51

Laitan sipulit sekaan pilkottuina jo kiehumisvaiheessa. Haluan syödä ne kypsinä. Ja antaa keitolle makua. Porkkanaa enkä valkosipulia käytä hernekeitossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 18.11.2009 - 12:11

Huominen rokkani tulee sisältämään sipulia ja savupalvia. Ja hieman sinappia. Tuota valkosipulia en ole kokeillut. Pitääkin maustaa ja maistaa yksi lautasellinen sillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:42

Ai ai,mihin unohtui lanttu?! Lanttukuutiot kruunaa kaiken ja lisään niitä keittämisen puolessa välissä.Aikanaan kun muutin turun seudulle niin täällä moni käyttää lanttua sopasssa ja alkuun hämmästyin mutta tosi hyvää on!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 13:05

Mikäli hernekeittoon sortuisin se olisi kyllä naturell eli ei porkkanaa eikä sipulia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 15:57

Kaikenmaailman hernekeitto-ohjeita sitä näkyy olevan.Makuasia.Meidän huushollissa se on aika perusjuttu.Rasvatonta jauhelihaa, sipulisilppua, suolaa.Siinä se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 18:22

Hernekeitto -keittona ja lisukkeet lautaselle sekaan.
Oma mieltymykseni:
-soijakastiketta (ei mitään pöytälitkua vaan oikeeta keittiösoijaa)
-sipulisilppua/pieniä kuutioita
-aivastus valkopippuria
-lusikallisten väliin juustolla päällystettyä näkkäriä
-kyytipoikana rasvaton piimä

Tässä sitä jo pierunsiementä suolenmutkaan onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 18:46

Minun hernerokkaan ei kuulu sipulit eikä porkkanat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 21:13

Huommenna keitän hernekeittoa..laitan sipulia ja porkkanaa..keittovaiheesa..ja lettuja jälkiruuaksi..

Lisätty: 18.11.2009 - 21:16

Laitan myös meiramia hernekeittoon..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 00:01

Sipulia ja sinappia aina, porkkana ei mielestäni kuulu siihen yhtään enempää kuin sellerikään. Jos kyseessä on tuo kaupan purkkikeitto niin lisään siihen kyllä jotain lihaakin, pari kertaa jopa nakinpaloja eikä ollut lainkaan hassumpaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.11.2009 - 23:01

Kotitekoinen hernekeitto on namia. Sipulia pieneksi silputtuna kyllä, porkkanaa- ei ikuna. Lihavaihtoehtona jauheliha tai palviliha.