Etupyörä lingertää?

Uusi sana tuo lingertää minulle, mitä oletatte sen tarkoittavan? Kiitos vain vastaajalle josta sáin aiheen kyssäriinil

Avainsanat: lingertää

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 00:15

jos vanne on kiharalla tai pyörä vähän löysällä niin silloin se meno on sellaista lingertämistä (fillarilla)

lingertämistä käytetään myös puhuttaessa ratsuhevosen kiemurtelevasta etenemisestä

Kysyjän kommentti

Kiitos valistavasta vastauksesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 18.11.2009 - 00:03

Se varmaan sitten vemputtaa tai vimppaa jos fillarista on kyse..?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 00:09

Tai jos se kiepsuttaa tai viistää,fillarista edelleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 18.11.2009 - 00:20

Vanne on kiero, niin lingertäähän se. Voisi kai sanoa melkein että linkuttaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 00:36

Vai meni Idalta överiksi. Kulkea hiukan mutkitellen jne kuten edellä olevat ovat vastauksissaan kuvailleet.
Pitäshän sun savolaislikkana tietää meidät vääräleukasavolaiset.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 11:00

Semmoisenkin sanan olen kuulut: että nyt sulla isopyörä heittää, tarkoittanee
jotain sielullista asiaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 18.11.2009 - 12:39

En tiedä, sanaa en ymmärrä eli tuntematon sana.