Loppuuko lakon myötä Finnairin yksinvaltius sisämaan lentoliikenteessä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 10:28

määräävä markkina-asema vähän horjahtelee (hetkeksi) mutta eiköhän se siihen jää

- käytä junaa -

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 17.11.2009 - 10:47

"Sisämaan"..... eli siis kotimaan sisäisessä liikenteessä...
Kyllä tulee kilpailua jota jo jonkin verran onkin. Ihan hyvä asia eli kilpailu on hyväksi. Blue1 ja Finncom ovat jo lisänneet lentojaan, viimeksimainittu etenkin. Finnair on taloudellisesti heikoilla, yhdistyminen jonkun muun kanssa hyvinkin mahdollinen. Lufthansa perui Finnairin ostonsa, nyt saattaa tulla muita kuvioita.
Työmatkaliikenne maaan sisällä on ylläpitänyt hyvin kotimaan yhteyksiä mutta taantuman myötä on liikenne kalliilla hinnoilla vähentynyt, puhumattakaan sitten yksityisestä, ei niin tarpeellisesta "huviliikenteestä".

Lisätty: 18.11.2009 - 12:42

Sekä Blue1 että Finncomm ovat jo liikennöineet kotimaassa, määrätyillä reiteillä.
Mitä liittymälentoihin tulee niitähän on mutta ei tietenkään joka kylästä tässä maassa.
Kysynnän ja tarjonnan laki ... ja suoria maakuntalentoja löytyy myös.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 10:59

Kilpailu ei olisi pahitteeksi. Ehkä tilanne muuttuu, kun Finski lahjoittaa markkinaosuuksia kaukoidän reiteillä, joiden tuotoilla on tuettu kotimaan reittejä? Oli tilanne mikä hyvänsä, niin lipun hinnat tuskin enää voivat nousta. Kunpa tänne tulisi oikein ärhäkkä kilpailija joka ottaisi kysynnän paremmin huomioon.
Lomalennoille saisi olla liittymälentoja, mutta kun ei ole. Helsinki on niin syrjässä ja lomalennot lähtevät kuudelta, eikä niihin ehdi oikein mistään. Maakunnista lennetään vai teneriffoille palelemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 11:38

Loppuu, ja loppus kait ilman lakkoakin. Olen hyvin pitkälle ahmat12-mielipiteiden kanssa samaa mieltä.
SAS, eli Blue1 ja myös Finncomm ottavat kakusta osan. Tähän kun lisätään vielä Baltian operoijat, niin kyllä kotireitit tulevat varmasti jakautumaan eri toimijoille. Se on hyvä, sillä Finnairilta on jäänyt kotimaan liikenteen kehittäminen kansainvälisen toiminnan varjoon ja näinollen se jopa "tyrkyttää" sitä toimintaa muille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 12:01

Toivottavasti, ovat vuosia aliarvioineet matkustajiaan karvahattupuolella, saa koko Finnair mennä vaikka mille yhtiölle , ei palvelu voi ainakaan enää huonontua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 12:50

Toivottavasti ottavat ainakin opikseen, kun ihmiset matkustavat lakon aikana muilla kulkuvälineillä ja korvaavat esim. kokousmatkoja viideoneuvotteluilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 13:25

Joo otetaan turkkilaisia koneita, täälläpäin Suomea turkkilaiset koneet tekivät huippulaskeutumisia
Joensuun aseman lentokentälle, hujauttivat koneensa kiitoradan ohi metsän puolelle,
eivät ilmeisesti ymmärtäneet että täälläpäin saattaa olla joskus kiitoradat liukkaita.
Onhan nuokin jotain elämysmatkoja, varmaan monelle jää mieleen moiset töpeksijät.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 18:57

Minusta tuo lakkoilu on vähän taakse jäänyttä elämää.

Nähtiin mitä tapahtui paperiteollisuudessa - seuraavaksi lienee vuorossa konepajateollisuus vaikka kiltisti ovatkin olleet.

Kvartaalitaloudessa eletään ja lisää enemmän ja nopeammin pitää saada siinä ei yksittäinen ammattiryhmä paljon paina.

Finnairin toiminta tulee loppumaan - jos ei jotakin perustavaa laatua olevaa rakennemuutosta saada siellä puolella aikaiseksi. En toivo suinkaan tätä mutta näin siinä tulee käymään.