12000 euroa kuukaudessa Finnairin lentäjillä...

...keskipalkka ja lakkoilla silti pitää, minä jo hyppisin kuuhun jos tuommoisen summan
saisin vaikka kenossa. Meikäläinen elää moisella summalla ainakin 8 kuukautta kaikkien laskujen kanssa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 21:18

Ei ne suuret tulot.... vaan pienet menot. Lakossa ei käsittääkseni nyt ole kysymys rahasta vaan toimintaperiaatteista työkalujen käytön suhteen. Palkkasopimuksen lentoväki teki jo keväällä. Suurin kynnys kai koskee vuokrattavia koneita ja siitä kuka niitä lentää. Ei tule pitkä lakko tästä,, ei tule.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 21:55

Mikäs sillä ahneella olikaan?

  Ilmoita asiaton vastaus
X
Vastattu: 16.11.2009 - 21:56

En muista summia, mutta lentäjän koulutuskin maksaa käsittämättömästi ja moni lentäjä ottaa suuren lainan jotta saa sen maksettua. 12000e tienaavat ovat olleet myös töissä kauempaan ja kuuluuhan heille myös suuri vastuulisä.. Korkeasti koulutettuja henkilöitä. =) Ansaitsisivat mielestäni enemmän palkkaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 22:09

Palkka tehtävän mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 08:00

Joo, mut nyt voi käydä niin, että ulkoistaminen tulee joka tapauksessa kyseeseen. Hyvä vaan. Toki lentäjillä vastuullisuuden vuoksi pitääkin olla liksaa kunnolla, mutta Finnairilla lentäminen voisi olla edullisempaakin. Koneessa kaikki on kallista, kun taas muilla yhtiöillä, siis ulkomaisilla on edullista/ilmaistakin ja palvelu tosi hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 17.11.2009 - 11:21

Sivusta on hyvä sanoa ja olla kateellinen. Jokainen voi yrittää pilottikoulutukseen, loppuu kateus. Suon heille sen palkan minkä saavta, turvallisuus on tärkeä ja vastuu heillä on suuri.
Toki lennän muillakin yhtiöillä kuin kotimaisilla mutta en esim. halpisyhtiöillä enkä "itäyhtiöillä".
Rahastahan ei lakossa ole kyse vaan ulkoisiamisesta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 20.11.2009 - 23:21

Se kurssii maksaa n.80 000 euroa