Ottaisin naapurin ekaluokkalaisen iltapäivähoitoon, onko 60€ sopiva hinta(varmaankin klo 16-17 haettaisiin)?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 25.07.2008 - 09:16

www.mll.fi/tukea_ja_apua/las...nantajana/

Hoitosopimuksen tekoon kannattaa varata aikaa ja käydä se kohta kohdalta yhdessä läpi. Mm. hoitomaksu lapsen tai hoitajan poissaolojen ajalta kannattaa sopia ja merkitä huolella hoitosopimukseen.
Vanhemmat maksavat hoitajalle ainoastaan hoitajan määräämän hoitomaksu kirjallisesti tehdyn hoitosopimuksen ehtojen mukaisesti. Hoitosopimukseen tulee siis HOITAJAN MÄÄRÄÄMÄ HOITOMAKSU. Vanhemmat maksavat kuitenkin vain hoitomaksu ja mahdollisten tukien välisen EROTUKSEN.

Hoitaja on vastuussa hoitolapsistaan koko hoidossaoloajan ja korvausvelvollinen, jos lapselle aiheutuu tai lapsi aiheuttaa vahinkoa. Hoitajan mahdollisesti ottama vastuuvakuutus korvaa kuitenkin vain hoitolasten aiheuttamat vahingot. Suotavaa olisikin, että vanhemmat ottavat omalle lapselleen tapaturmavakuutuksen.

Perhepäivähoito edellyttää vanhempien ja hoitokodin välistä yhteistyötä. Yhteistyö lähtökohtana on vanhempien ja hoitajan yhteinen vastuu lapsesta. Lapsen hyvinvoinnin kannalta on tärkeää, että hoitaja ja vanhemmat sopivat lapsen perushoitoon, kuten päiväuniin, vaatetukseen ja ruokailuun mahdollisesti liittyvistä erilliskysymyksistä. Hoitosuhteen jatkuessa kiinteä ja jokapäiväinen yhteistyö edistää lapsen sosiaalista kehitystä ja lapsi saa näin mallia myönteisestä vuorovaikutussuhteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

uma
Vastattu: 25.07.2008 - 22:13

Jos ekaluokkalainen on koulunjälkeen hoidossa eihän se käsitä montakaan tuntia. Hinta riippuu siitä, syökö hän ruuan vai vain välipalan. Mielestäni ekaluokkalaisessa ei ole niinpaljon vahdittavaa ja huolehdittavaa kuinn, että jos kyseessä olisi pienempi lapsi. Lähinnä hän tatvitsee seuraa. Joten minusta kyllä 60 on liikaa päivästä. Kohtuudella.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 26.07.2008 - 00:23

Aivan liikaa tuo 60e, mutta eihän se ole tyhmä kuka pyytää vaan se ketä maksaa. ;>

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.07.2008 - 19:30

Olihan kysymys kuukausitaksta eikä päivämaksusta, niin jos päivä, niin 60 liikaa, jos kuukaudesta niin liian vähän?!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2008 - 19:30

Iltapäiväkerho maksaa meidän paikkakunnallamme noin 80-120 e riippuen siitä onko lapsi kerhossa joka päivä ja kuinka pitkän ajan. Joten suhteuta oma palkkiosi tuohon. Jos teet pimeänä, et voi pyytää varmaankaan paljoa enemmän kuin tuo 60 e / kk.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.07.2008 - 12:34

Minä ottaisin 150 euroa,kuten muutkin,jotka tiedän tätä tekevän.