Jos "Keskiolut" lopetettaisiin myynnistä...

...niin mitkä seuraukset siitä olisi Suomelle. Vastaukseksi ei riitä, en juo, en ota kantaa, joutaa lopettaa,
ihmiset olisivat terveempiä.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 20:47

Kyllä siinä tapauksessa..alettaisi varmaan kotona valmistamaan viiniä ja keittämään pontikkaa..
Alko möisi enemmän vahvoja aineita..Kyllä keskiolut saa ollaa myynissä..onhan sitä myyty vuodesta 1969...kauppoissa vapaasti..

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 16.11.2009 - 14:42

No oletpas sinä vaativa vastausten suhteen.

Suomi menettää verotuloja hieman.

Vaikutus yksilöille: Toisten kaljan kulutus laskee, mutta toisaalta aika monet ostaisivat väkevämpää olutta alkosta.

Vastaukseni kelvatkoon vaikka onkin vaatimaton.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 14:44

Ensinnäkin jäisi verotuloja saamatta paljon, työpaikkoja menisi, sillä jos myynti lopetetaan joudutaan lopettamaan myös valmistus. Ja tottakai myös tämä ihmisten terveys on huomioon otettava asia. Lääkärireissut vähenisi, joten terveyskeskukset sun muut terveydenhoidon ammattilaiset voisivat paneutua paremmin muiden tautien hoitoon kuin näiden oluesta aiheutuneiden sairauksien.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 16.11.2009 - 15:13

Kyllähän siinä valtio häviäisi suuret verotulot. Saattaisivat laittaa jo maidonkin verolle sen jälkeen. Ja minulle tulisi iso jano...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 16.11.2009 - 15:27

ihmiset sairastuisivat ja masentuisivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:41

On hirveän vaikea nähdä että tuollaista enää voisi tapahtua mutta kotipoltto räjähtäisi käsiin ja salakapakat yleistyisivät. Mahdollisesti Suomi liitettäisiin osaksi Ahvenanmaata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 15:45

Vähän samaan suuntaan kuin kismet. Ihmiset siirtyisivät "kirkkaampaan" suuntaan ja suomenlahdelle pitäs hommata tusinan verran laivoja lisää että kaikki tallinnaan menevät kaljaturistit mahtus kyytiin.
Ehkäpä itsekin sit tulis alotettua tuo idän matkailu kun rajalle on vain n. 30km.
Turha hässäkkä siitä vaan tulis. En kannata.
Terveempiä? Ha ha. Tulis muita huumeita tilalle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 16:32

Ensinnäkin verotulot jäisi saamatta ja olisi mentävä alkosta hakemaan oluet,ei olutta kaupoista pois viedä ja sinne pitäisi saada viinitkin myyntiin,emme elä keskiajalla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 16:37

Verotulot romahtaisi ja tuonti oluen kulutus lisääntyisi ja kotikalja tulisi takaisin suosioon

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 17:14

todella huonot seuraukset, taas menetettäisiin yksi sukupolvi väkevämpään suuntaan siirtymisen vuoksi ja monenlainen lainvastainen tominta (kts. edellä) saisi hyvät tukiaiset samalla kun valtion verotulot pienenisi ja sosiaalimenot kasvaisivat

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 16.11.2009 - 19:11

Tarkoitatko ettei koko maailmassa myytäisi keskiolutta. Kaippa ne vaikutukset olisivat samanlaisia monessa muussakin maassa. Varmaan ilmaantuisi jokin korvaava juoma ja sekä hyödyt että haitat pysyisivät vakiona.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 17.11.2009 - 13:38

Tuintokaljaahaahan porukka rupeaisi litkimään.Ja pimeä viina virtaisi.