mikä mul on ahistaa kok ajan. en jaksais enää mitään lopetin koulun ja tulevaisuuden haaveetkin. en tiiä johtusko siitä ku erosin.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 23:00

Kun tulee paljon kurjia yhteensattumia,tulee ahdistava tunne.Hakeudu lääkäriin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 23:01

Terveyskeskuslääkäri auttaa sinua ja neuvoo.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.07.2008 - 02:50

Ota itseäsi niskasta kiinni!

  Ilmoita asiaton vastaus
uma
Vastattu: 25.07.2008 - 22:34

Olen huomannut, nykyisin ahdistaa aika monia. Et ole yksin. Mutta mistä tämä ahdistus johtuu? Se kai pitäisi selvittää psykologilla, jos se on vakavaa. Mutta jos se on vaan satunnaista, ohimenevää, otat vaan itseäsi niskasta kiinni, niinkuin joku jo mainitsikin. Jos olet nuori ja seurustelusuhteesta eronnut, älä ota turhan vakavasti. henkilö ei ollut tarkoitettu sinulle. Odota niin kohtaat varmaan uuden ystävän. Ei elämä lopu tällaisiin asioihin, vaikka se justiinsa saattaa tuntua siltä. Nuorena tällaiset asiat tuntuvat niin lopullisilta ja dramaattisilta. Kuule, elämä ei ole aina kivaa. Mutta pitää tottua vastoinkäymisiinkin, niitä on varmasti elämässä enemmän kuin kivoja hetkiä. Mutta se on normaalia arkista elämää. Ja suurimmaksi osaksi elämä on arkista. Opi iloitsemaan pienistä asioista. Mieti joka päivä mikä tänään on ollut hyvä asia. Joka päivä on joku hyvä asia. Mutta, älä ihmeellä lopeta opiskelua. Koita keksiä siihen nyt motivaatio. Opiskelu ja ammatin saanti on nykymaailmassa kaiken a ja o. Muuten on vähän heikkoa. Yritä ryhdistäytyä!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 13:41

Kannattaa varata aika jollekkin terapeutille, se varmaan auttaa ;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 28.07.2008 - 23:36

Hyvä apu on myös henkisen kasvun kirjat joita saa kirjastosta. Opettele tuntemaan itsesi niin on helpompi nähdä tilanteet kokonaisuutena. Monta vastoinkäymistä on minullakin ollut. Masennustakin, ja haluttomuutta jatkaa opintoja tms töiden tekemistä. Mutta olen kertakaikkiaan päättänyt että minua ei lannisteta ja päättänyt nousta sen kaiken yläpuolelle, ja päättänyt että opin iloitsemaan ja nauttimaan jokaisesta päivästä. Ja siihen olen päässyt. Muutama ohjenuora siihen vielä.

Numero 1: ÄLÄ HOE MIELESSÄSI TAI ÄÄNEEN NEGATIIVISIA ASIOITA, HOE POSITIIVISIA, HOE JA KOMMENTOI MIELESSÄSI JA ÄÄNEEN NIITÄ ASIOITA JOTKA OVAT HYVIN JA JOTKA TUOTTAVAT SINULLE ILOA. IHMINEN LUO SANOILLAAN, JOS VALITAT LUOT SITÄ, MIELESI TOTTELEE SITÄ KUIN KÄSKYÄ. JOS SANOT ETTÄ TÄNÄÄN ON KIVA PÄIVÄ JA NAUTIN SIITÄ, NÄIN MIELESI ODOTTAA JA SUHTAUTUU SIIHEN KOKO PÄIVÄN JA LUOT ITSELLESI MUKAVAN PÄIVÄN.

Numero 2: TARKKAILE RAVINTOA JOLLA RUOKIT KEHOASI. IHMINEN ON TEHTY SIITÄ MITÄ SE SYÖ. VALMIS- JA PIKARUOKIEN RAVINTOARVO ON TODELLA ALHAINEN JOTEN UNOHDA NE. TEE SALAATTEJA JA LISÄILE NIIHIN ESIM ERI YRTTEJÄ, PERSILIJAA, TILLIÄ, BASILIKAA, MITÄ VAIN PIRISTÄMÄÄN. PROTEIININ SAANTI ON TÄRKEÄÄ JOTEN VALMISTA LIHAA, KALAA, KANAA. KALKKUNASSA ON MASENNUSTA EHKÄISEVIÄ SEROTONEJA! :) TÄYSVILJAA JA PERUNAA YM HIILAREITA SOPIVASTI VÄHÄN, KOSKA NE TEKEVÄT OLON TURTUNEEKSI JA VÄSYNEEKSI JOS NIITÄ SYÖ LIIKAA.

Numero 3: LIIKU. LIIKUNTA JA RAITIS ULKOILMA ON TÄRKEÄÄ. TEE SIITÄ ITSELLESI MIELUISAA, ÄLÄ AJATTELE ETTÄ LIIKUN KUN ON PAKKO, VAAN AJATTELE ETTÄ LIIKUN KOSKA HALUAN VOIDA HYVIN.

Tulipa tekstiä! Nää on ensisijaiset neuvot jotka on muuttaneet mun elämän täysin, kun olen ollut itselleni rehellilnen niiden noudattamisessa. Tsemppiä! :)