Mitkä puut pitäisi suojata jäniksiltä? Suojaverkkoja rajoitetusti. Eli missä järjestyksessä.Ensin kait omenapuut,luumupuut...

Avainsanat: jänissuojat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 19:39

Jänis osaa nousta takajaloilleen syöntipuuhissaan ja yltää yllättävän korkealle. Se kannattaa huomioida verkkoja viritellessä. Ja kuten valperi jo totes, nuorimmat ensin ja varttuneemmat sitten. Metsäjänis ei tietääkseni ole kovin hanakka syömää luumupuita, mutta jos siellä on rusakoita niin niille kelpaa harjan varretkin.

Kysyjän kommentti

no nyt on jo suojattu vähän sieltä ja täältä. Ehkä kuitenkin vaan pikkujäniksiltä,jotka ei yletä kovin ylhäältä järsimään, meinaan aika matala verkko.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 16:10

nuoret taimet ensimmäisenä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 16:29

ensin hyöty- sitten koristepuut, näin mummolassa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 16:32

Meillä on syöty omenapuiden suojaamisen jälkeen orapihlaja-aidan taimet.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:16

Ainakin honka, mänty ja petäjä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 18:10

Nonnii mun just piti sanoa,et suojaa varmuuden vuoksi kaikki puut paitsi havupuita,mutta OPOY ehti ensteks.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 20:40

Onneksi niin vähän jäniksiä meilläpäin..että ei ole tarvinnut suojata..kun ei vanhat puitten-rungot kelpaa...