Voiko taulutelkan jättää mökille talveksi lämmittämättömään mökkiin vai pitääkö viedä lämpimään?

Avainsanat: taulutv talvisäilytys

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 14:45

Tietkös mä luin tosiaan ensteks,että taulukelkka ja piti kysyä "mikä on taulukelkka",noh se on näitä lukihäiriöitä,mutta en jättäis tauluTVtä kosteaan,kylmään mökkiin eli kuskaisin sen kelkan lämpimään suojaan ;-)

Kysyjän kommentti

tosi hauska lukihäiriö. Toimme telkun kaupunkiin. Putkitelkka (ei kelkka) talvehti aikanaan mökillä ja toimi aikansa kosteuseroista huolimatta. Tämä on kevyt kuskattava.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 13.11.2009 - 15:19

En jättäisi kylmään mökkiin. Vie vaan kotiin lämpöiseen, niin toimii vielä ensi kesänäkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 16:07

Kylmä ja kostea ei tee noille vehkeille hyvää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 16:42

Sitäpaitsi arvotavarat on muutenkin hyvä viedä turvaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 17:05

Älä sitä sinne jätä. Ota parempaan säilytykseen. Voihan siellä käydä vaikka varkaita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 18:29

Enemmistön kannalla. Tekniikka siinä kyllä sen kestää, mutta itse säilyttäisin kyllä kuivassa ja tasalämpöisessä paikassa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 19:35

ei kai se jättäminen parasta mahdollista hoitoa ole noin teknissäkään mielessä, mutta riippuen vähän missä mökkisi on, saattaa tuo telkku olla vähän liian huokutteleva kutsu kutsumattomille vieraillekin, joten vie pois, ei se niin hankalaa ole

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 19:39

En kyllä jättäisi, sillä jo suuret lämpötilan ja kosteuden vaihtelut aiheuttavat helposti katkoksia virtapiireihin, piirilevyyn ja juotoksiin. Laitteen sisään, varsinkin metalliosiin tiivistyvä kosteus hapettaa ja ruostuttaa paikkoja ja tulee kosketushäiriöitä.
Katso käyttöohjeista onko sellä mainittu, mitkä on sen suositeltavat "varastointilämpötilat".

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 14.11.2009 - 10:07

Minä en ainakaan jättäisi minkäänlaista tv:tä tai muutakaan sähköistä mööpeliä sinne.