Mitä suomalaista lähettäisitte joulupaketissa ulkomaalaiselle ystävälle joka ei ole koskaan tutustunut esim lumeen?

Avainsanat: lahja joulu ulkomaalainen lumi

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 14:12

Valokuvia/kuvia talvisesta maisemasta,lumiukosta,lumilinnasta jääveistoksista,hiihtäjistä, luistelijoista.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 13.11.2009 - 09:02

No tietysti lunta,mutta tämä oli ketsi.Onko hän tutustunut suomalaiseen ruisleipään?Sitten vois ajatella arabian posliinia ja suomalaisia kalevalankoruja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 09:03

Lumipalloja tietenkin! Ja samaan kyytiin ruisleipää, lakritsia, mämmiä, mustaa makkaraa ja puteli Finlandia Vodkaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 13.11.2009 - 09:44

Lähetä muutama paketti perunajauhoja ja pyydä ripottelemaan se pihalleen, niin näyttää ainakin lumelta, vähäsen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 10:21

Eipä ainakaan oikeaa lunta voi lähettää.mutta kuitenkin vaatteita,ruokaa,peittoja,kynttilöitä saa niistä ainakin joulu mielen. Sit teko lumi mikä muistuttas oikeaa lunta ja seimi missä jeesus lapsi sekä joosef myös maria.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 10:53

Sisu aski

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 11:07

sehän paljon riippuu millaisia ystäviä sulla on, mun kaverit ovat olleet kovin mielissään Lapinleukuistaja Iisakki Järvenpään kauneimmista ongelmanratkaisijoista

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 11:21

Valokuvia lumesta ja yleensäkin talvesta.Salmiakkia,sisua,ruisleipää....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:48

Ei ainakaan lunta eikä jäätä. Aika moni perisuomalainen tuote (syötävä) on liian eksoottista ulkomaalaiselle. Esimerkkeinä ruisleipä mämmi, lakkahillo, salmiakki.
Eräiden ulkolaisten kanssa keskusteltuani heiile on tullut kuva että Suomessa on aina lunta, aina hirveän kylmää eli talvi. Johtuu varmaan osin siitä että saavat lumisia kortteja, valokuvia tervehdyksinä ja suomalaiset puhuvat aina kylmästä säästä. Joku on myös kertonut että meidän kesä kestää 1 kk:n!!!
Joku esine joka on aitoa meikäläisiä tuotetta ja laadukas on hyvä, esim. tuo ylempänä mainittu puukko käy useimmille (paitsi kreikkalaisille joita se taas loukkaa syvästi).
Marimekolla on lahjoiksi sopivia tuotteita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 15:05

Itse en lähettäis mitään ruisleivän tapaista,olen nähnyt niin monen ulkomaalaisen ystävän naaman maistettuaan ja kohteliaan kommentin.Ruisleipä kuuluu meidän kulttuuriin ja ympäristöön,paras maistattaa täällä omassa miljöössä.Minne olet lähettämässä lahjaa?Ehkä Afrikkaan pistäisin talvi-Suomi-kirjan...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 16:03

Älä ainakaan mitään syötävää lähetä sillä ne todennäköisesti juuttuvat tulliin (vienti- ja tuontilainsäädäntö). Myöskin erilaiset mausteet ja siemenet taitavat olla kiellettyjen listoilla.
Tämä siis jos vastaanottaja on EU:n ulkopuolella. Tuo puukkojuttu vois miespuoliselle ollakin ihan mukava juttu, mutta pesäpallomaila, -pallo ja -räpylä sopii kaikille.