Maksaako se kun kuuntelee kännykkäradiota...

...vaikka lenkkipolulla, kuulokkeet on hyvät.

Lisätty: 12.11.2009 - 21:57

Milloikahan Yle hoksaa että heillä on markkinarakoja tiedossa.

Lisätty: 12.11.2009 - 22:05

En mie tiijä mistä se tulee, kännykässä on vaan pääsivulla Radiokavat valitse mitä kuuntelet,
kyllä se rupeaa heti kuulumaan.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 22:39

Radio on vielä vapaata "riistaa". Radiota voi maksutta kuunnella niin paljon kun kanavia löytyy.
Pelkkä radiolupa on Suomesta poistunut jo hui hai sitten, tais olla jo ennenkuin alko värilähetykset telkkarissa. Anna radion soida soida vaan...

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 21:38

ei maksa.

Lisätty: 12.11.2009 - 22:02

riippuu ,mallista
Siinä on kuin miniradio.
Kuulokkeet toimii yleensä antennina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 21:52

Kyllä sähkö maksaa mikä pattereissa kuluu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 21:54

Tulleeko se radiojuttu netin kautta kännykästä vai mistä se radio-ohjelma sinne tulee?

Jos tulee netin kautta niin sittenhän se riippuu minkälainen liittymäsopimus on.

Neititeini ehti huitaista lataamalla musiikkia puhelimeensa useamman sadan euronlaskun ennenkuin älysimme muuttaa liittymäsopparia.

Noinkohan se meni? Ääsh - en minä näistä taas mitään ymmärrä kun en kuuntele puhelimesta mitään muuta kuin sitä mihin se on alunperin tarkoitettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 22:38

Kyllä aina välillä tulee kuuneltua musiikkia..kun on vaikka kävelylenkillä..
Ei maksa mitään kun on akku vaan ladattuna..hyvin kuuluu..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 23:40

johan sulle kerrottiin viimeksi pari päivää sitten, että radioluvan periminen on lopetettu 1977

_____

Radiolupa oli Yleisradion vuosina 1927–1977 radion käytöstä perimä maksu. Siitä luovuttiin kun televisiot olivat yleistyneet koko kansan keskuuteen ja YLE saattoi periä rahoituksensa pelkistä televisioluvista. Toinen syy oli suurikokoisten putkiradioiden syrjäytyminen pienempien transistoriradioiden tieltä, jolloin radioluvantarkastajien työ kävi vaikeammaksi, kun radion saattoi helpommin piilottaa.

______

ps. lumipuvutkin saa riisua , talvisota on jo päättynyt

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 13:30

Nokian uusimmassa "radiopuhelimessa" ei enää tarvita kuulokkeita toimimaan antennina vaan puhelimessa on jo sisäänrakennettu antenni myös radiolle. Sisäinen antenni puheluihin on toki ollut suurimmassa osassa jo yli kymmenen vuotta.
Itse kuuntelen radiota oikeastaan vain ja ainoastaan tietokoneella, voi halutessaan kuunnella vaikka korvatunturilla lahden paikallisradiota.