Oletko kuullut sanonnan: Se koira elähtää johon kalikka kalahtaa.

Nunnaluostarissa abbedissa otti sisaret puhutteluun.
Abbedissa:Yöllä on käynyt jollain miesvieras.
Sisaret: ooooo
Abbedissa: On löynyt kondomi
Sisaret: oooo
Abbedissa: Kondomi oli mennyt rikki.
Yksi sisar: Eikä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 12.11.2009 - 18:29

monasti nähty ilmiö täällä napsussakin

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 12.11.2009 - 15:45

Olen kuullut, tosin muodossa älähtää, ei elähtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 15:49

Tuolla Pietarinkirkon aukiolla nunna kantoi lasta sylissään ja mainosti sitä gardinaali munaukseksi.

Lisätty: 12.11.2009 - 15:58

Kokeilin pojankoltiaisena: Kyllä älähti se koira johon laumaan heittämäni kalikka osui.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 15:52

Se koira älähtää johon kalikka kalahtaa, olen kuullut ja totta se onkin. Monesti on älähtänyt elämän varrella elikä ollut siis syyllinen.

Lähteet:
ihan oma kokemus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 16:57

Kuultu on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 16:59

Sanonta on totta,heitäppä koiraa kalikalla niin varmasti älähtää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 17:48

Kyllä olen ja hyvin pitää sanonnan vertauskuva paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 18:39

älähtää

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 20:18

Joskus vain sanonnan totuus ei aina aukene minulle. Jos esim. syytät toista ihmistä perusteetta ja hän alkaa vuolain sanoin ja hiukan älähtäenkin puolustella itseään niin onko hän silloin syyllinen. Kuinka moni meistä voi siinä tilanteessa vain antaa asian olla kuten syyttömän tämän sanonnan perusteella pitäisi olla?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 21:01

Kuultu on, mutta ilmeisesti senkin voi selittää monella eri tavalla jos oikein alkaa esimerkein miettiä, mutta oikeassa koiratarhassa pitää varmasti paikkansa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 13.11.2009 - 07:48

Kyllä olen, ja paikkansa pitää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 14:28

Olen kuullut, mutten usko sanonnan mitään todistavan. Jokaiseen esitettyyn väitteeseen pitää olla mahdollisuus vastata ilman, että se automaattisesti tarkoittaa syyllisyyttä. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 13.11.2009 - 21:01

meillä se älähtää....

Valperi; saahaanha myö vähä älähtääkin. Keneltäs se ois pois? Taitaapi olla vain lisänä:) Älähdys!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.11.2009 - 12:49

Varmaan jokainen - tuo vitsi (vai oliko tositarina) sen sijaan oli aivan uusi.