Jos menee juovuksissa saunaan, tuleeko siitä nopeammin humalaan vai selkiintyykö siitä?

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 19:55

Saunassa hikoilet ja täten veren promillemääräsi kasvaa joten tulet nopeammin humalaan.
Muutama saunakalja ei kuitenkaan tapa. ;>

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 23.07.2008 - 20:02

Nopeammin tulee humalaan ja auta armias, jos vielä löylyssä tempaset muutaman mukin... Pidä kaiteista tiukasti kiinni, kun pesulle pyrit, koska huppistila on jumalattoman katala!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2008 - 20:15

No ei ainakaan selviä! Vaan, "varoituksen sanat": Alkoholi ja humala on tappava yhdistelmä
Alkoholi ja sauna eivät sovi hyvin yhteen. Yksi tai kaksi olutta ei ole pahaksi nestevajausta korjattaessa ja jäähdyteltäessä saunan jälkeen.

Humalassa saunomiseen liittyy kuitenkin selviä terveysriskejä, varsinkin jos saunotaan yksin. Saunottaessa humalassa verenpaineen on todettu olevan selvästi alempi kuin ilman alkoholia saunottaessa, mikä lisää pyörtymisriskiä.

Pyörtyvä voi loukata tai polttaa itsensä ja ilman apua lämpöhalvauskin on mahdollinen. Suomessa rekisteröidään vuosittain noin 20 tällaista saunakuolemaa.

Kova kuumuus ja krapula yhdessä lisäävät sydämen rytmihäiriöiden riskiä, koska krapulassa elimistön stressihormonit ovat jo valmiiksi koholla. Erityisesti tämä riski on sepelvaltimotautia sairastavilla.

Lisätty: 23.07.2008 - 20:21

Mielenkiintoinen kategoria; ura ja työllisyys? Aiotko työksesi juottaa asiakkaita vai edetä saunomalla humalatilan kingiksi?? Vaiko selvittää humalaisten saunojien päitä, tms.he..heeh..

Lähteet:
verkkouutiset.fi/arkisto/Arkisto_2000/1.syyskuu/saun3500.htm

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 23.07.2008 - 22:16

Väsymys tulee. Mutta levon jälkeen hellittää kuten tavallisestikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.07.2008 - 20:40

mtiä enemmän humalassa sen hitaammin saunaan, silloin saattaa selvitä hengissä.

Lisätty: 25.07.2008 - 10:16

älkä missään tapauksessa mene yksin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 13:23

Siitä tulee pahemmin humalaan, kehotan ettet mene yksin, se voi olla vaarallista...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 15.01.2009 - 13:14

Jos miettii terveyden kannalta,niin ei kannata leikkiä hengellään.
Myöskään tapaturmia ei sopvi unohtaa.