Mikä valuutta £??

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 10.11.2009 - 13:36

Näyttää ihan punnalta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 10.11.2009 - 13:40

Puntahan se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 14:13

Englannin punta, Pound sterling. Yksi euro näyttäisi tällä hetkellä olevan 0.89365 (GBP) Iso-Britannian puntaa.

Lähteet:
valuutat.fi/

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 14:32

puntahan se on, mutta on syytä huomioida että punta nimistä valuuttaa (myös merkillä £) löytyy monesta muustakin valtiosta Englannin (£ GB) lisäksi

Maat tai alueet, joissa on käytössä punta
Egypti, Egyptin punta
Falklandsaaret
Gibraltar
Kanaalisaaret
Libanon
Mansaari
Saint Helena
Syyria
Yhdistynyt kuningaskunta, Englannin punta
Ennen euron käyttöönottoa punta oli käytössä Irlannissa ja Kyproksella

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 15:34

Maiden jotka rahayksikkönään käyttävät PUNTAA, rahan sympöli.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 21:16

Siinähän niitä oikeita vastauksia jo tuli aika liuta..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 00:12

Siinähän niitä,plus mun tuli mieleen Skotlannissa oli takavuosina oma puntansa(siis 5-8v sitten)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 12.11.2009 - 09:00

Punta. Monessa maassa on käytössä punta. Maita tuosas on jo lueteltukin pitkä liuta.Esim. Jereyn saarella oli käytössä 4 eri puntaa.

Lisätty: 12.11.2009 - 12:56

Jokaisella Kanaalisaarella on muuten oma puntansa. Niitä ei myöskään saa viedä alueelta pois.