Missä ihmiset hoidettiin ennen arvauskeskuksia ? yksityisesti isolla rahalla. ja sairaalan päivystyksessä , mikä nyt tekee..

vaikeaksi hoitaa meitä vähäisiä ihmisiä tässä maassa , kuolemantapauksia tapahtuu rahojen niukkuudesta vaikka vain 1 lapsen kuolema, sen pitäisi jo herättää miten pitkälle voidaan mennä voiton tavoittelussa ja säästää vanhusten hoidossa, perhekoot ovat pienentyneet ja ruoka-ym laskut rassaavat ihmisiä , ja lama tulee aina 20 v välein. Minä itse kuulun riskiryhmään ja en ota piikkiä toivon ja pyydän että joku muu saa sen rokotteen puolestani , vaikka tämä pieni Jasmin 10 kk joka on päiväkodissa.

Lisätty: 09.11.2009 - 09:26

Minä olen riskiryhmään kuuluva, ei kiinnosta tuntien jonoon mennä , fiksut jonot täällä meillä on, en siitä huolimatta asetu mihinkään jonoon heh, saan huomiota muutenkin jos riittävän kipeäksi tulen, nuo pikkuihmiset ovat etusijalla .

Avainsanat: yhteiskunnan huolehtiminen kansalaisistaan

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 09:36

Ennennenvanhaan meitä hoisi oma perhelääkäri ja tuli jopa kotiin jos tarve vaati.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 09.11.2009 - 09:12

en kans tiedä et tarviinkos koko piikiä, tänään lääkärille, kun 1,5 viikko ollut kaamea yskä ja kurkku niin kipeän , et ei uskalla niellä kunnolla ... ihmeekseni pääsin ajantilaukseenkin muutaman minuutin oottelulla ja aikakin on lääkärille jo 14.15....selviää sit ,et joko parasta aikaa olen possulentsus eikä rokotuksia tarvita ....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 11:11

Perhekääkärin muistan lapsuudestani, sen jälkeen oli yksityiset lääkäriasemat (joita käytän nykyäänkin) ja sitten työterveyshuolto (joka ei tosin kata erikoissairaanhoitoa). Arvauskeskus on yksi vaihtoehto. Kun puhe on pandemiasta, rokotukset hoitaa julkinen sektori, yksityiselle ei anneta rokotetta.
Influenssaan kuolee vuosittain isohko määrä ihmisiä mutta ei siitä ole juurikaan puhuttu, tilasto asiasta on olemassa kyllä.
Riskiryhmät ovat ensin oikeutettuja rokotteeseen, sitten muut. THL kertoo päivittäin miten asiaa hoidetaan ja on antanut ohjeet kunnille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 15:07

taisi olla vähän paikkakunnasta kiinni (niinkuin nykyäänkin), itse asustelin sairaaloiden ja lääkäreiden 'keskellä' ja joku 'setä naapurista' hoiti kaikki tarpeelliset lääkintähommat koko perheelle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 00:26

Kylän puoskarit hoiti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 11:39

Ei mitään hajuakaan. Ei tainnut äiti edes viedä lääkäriin koskaan lapsena.