Onko teitäkin jo huijattu - Tietokone / Uutiset: 43 miljoonaa ihmistä osti rikollisten "virusturvaa"

"He taas houkuttelevat uhreja esimerkiksi nettisivuilla, jotka väittävät koneella olevan virustartuntoja. Asian korjaamiseen suositellaan huijausohjelmaa, joka näyttää puhdistavan koneen."
www.tietokone.fi/uutiset/43_...irusturvaa

Avainsanat: internet huijaus

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 16:43

En ole moiseen sortunut, osittain laiskuuttani osittain johtuen siitä vähän liiankin huolettomasta asenteestani näissä virusjutuissa.

Tällaisten useimmille käyttäjille uusien ja enalta tuntemattomien asioiden kanssa yksinkertaisimmat huijaukset menevät helposti läpi, ensin vähän pelotellaan ja sitten pelastetaan pientä korvausta vastaan, siinä se toimintamalli joka pelaa

Kysyjän kommentti

Siinä asian ydin, että pelotellaan ihmisiä.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 08.11.2009 - 12:22

Asensin vahingossa 'valeohjelman' , siinä oli kova urakka, että sen ohjelman sain koneelta pois.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:36

Eihän vaan Kaspersky ollut asialla? Itämailla osaavat tehdä virukset, joten kaipa osaavat poistaakin.

www.kasperskylab.fi/27387--~...index.html

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 13:31

Minä kun olen niin tyhmä (näin sanovat viisaat, että on tyhmää maksaa tietoturvasta) niin hommasin valmiin tietoturvan palveluntarjoajalta ja maksan siitä. Jos jotain kiinnostaa niin se on hommattu Elisalta. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 14:58

en ole lataillut mitään turvia, mutta tuo poika se laittelee niitä ja joku maksullinen on kans..f-secure jne 2010 jokin tuollainen se on...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 20:57

turva asioissa pysyn tutuissa tunnetuissa nimissä, eihän sekään satavarmaa ole mutta ainakin harvemmin huijataan