Tiskasin ja mietin missä ja kuka on kuivauskaapin keksinyt ??Jenkitköhän?.....;O..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 20:10

ihan suomalaisnaisen keksintö

Astiankuivauskaappi on Maiju Gebhardin keksintö astioiden nopeampaan kuivaamiseen tai koko kuivaustarpeen poistamiseen. Sitä kehitettiin Työtehoseurassa vuosina 1944–1945. Keksintösäätiö on nimennyt sen yhdeksi viime vuosituhannen merkittävimmistä suomalaisista keksinnöistä.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 06.11.2009 - 20:41

Jos ei ois tullut tuota vahäviisaan hienoa vastausta olisin todennäköisesti vastannut, että kaikkee ne saksalaiset keksii.

Masentavaa siis - muttä oikeesti hienoo, et tuohonkaan hommaan ei tavinnut miestä insinöörikoulutuksineen!!! Rinta rottingille, naiset!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 20:50

No eihän sitä kuivauskaappia monen muun maan keittiössä olekaan. Suomalainen keksintö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 20:53

Kyllä se on ihan suomalainen keksintö ja hyvä onkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 21:00

Suomalainen oivallus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 21:10

Sellainen on myös melkein aina suomalaisissa asuntovaunuissa, mutta ulkomaalaisissa ainakaan keskieurooppalaisissa, sitä ei tietääkseni ole koskaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 21:58

Meillä ei ole tiskionetta..kuivauskaappi hyvä keksintö...Meillä tiskataan vuoron perään mieheni kanssa..on toimiva tiskikone..meillä..saa hyötyliikuntaa..samalla..kädet ylös ja alas..hyvää jumppaa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 00:17

Astiankuivauskaapin esikuva oli ruotsalainen astiankuivausteline, jota pidettiin pöydällä.
Gebhard huomasi, että monissa kodeissa telinettä ei käytetty, vaan astiat kuivattiin käsin ja siirrettiin välittömästi kaappiin.

Enso-Gutzeit aloitti astiankuivauskaapin valmistamisen 1948. 1954 telineitä alettiin valmistaa muovipäällystetystä teräslangasta puhtaanapidon helpottamiseksi.

Telineiden ja kaappien mitat standardoitiin vuonna 1982.

Valmistuksessa tarvittiin miestä!?

Lisätty: 07.11.2009 - 00:19

Jumppis valmisti ensimmäiset 1956 kotiinsa. Rautalanka hyllyt ja telineet joutui ostamaan rautakaupasta. Olin kyllä jonkun työtehoseuran lehden nähnyt.

Lähteet:
Wiki

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 14:54

no eiköhän se ole monessa paikassa keksitty uudelleen ja uudelleen.
ei siihen mitään yksittäistä neroa tarvita. patentti asia on sitten eri juttu jos sellainen sattuu olemaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 18:40

Hyvä Suomi ja suomalaiset tässä kohtaan! oiva keksintö on tuo kuivauskaappi; meillä siellä sailytetään juomalasit ja alahyllyllä kaikkea "jos joskus tarvitsee" asioita.

Kuivauskaappi kun ei ole koneellisen astianpesun jälkeen niin tarpeellinen - konehan hönkii ne kuivaksi samalla istumalla.

Teflonkattilat - ja "ristallit" + hopeaottimet - vain ne jotka on liimattu tai juotettu yhteen sun muut mitä en pese koneessa kuivaan ihan omin kätösin keittiöliinalla heti takaisin paikoilleen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 07.11.2009 - 19:51

Täältä Suomestahan se idea kulkeutui muihin maihin joissa niitä käytetään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 09.11.2009 - 09:01

Se on suomalainen keksintö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 17:16

Amerikasta tulee suhteellisen vähän järkeviä keksintöjä.
Lähinnä ne on luokkaa "magneetti seinässä jotta siihen voi laittaa kaljapullonkorkin".

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.01.2010 - 08:56

joku suomalainen