Onko meissä niksi-iitoja ja -iiroja?

Itse niksasin kun on takissa niin avoinainen kaulus että meinaa mennä tuuli sisään. Nostin kaulukset pystyyn ja laitoin sellaisella isolla hiusnipsulla kauluksen etureunat vastakkain ja kas - ei tuullut enää niin paljoa nutun sisälle.

Avainsanat: niksit

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 18:20

Nurmikon trimmeristä loppui siima. Laitoin nippusiteen ja hyvin toimi. Kaikenlaista on joutunut niksailemaan, mutta eihän ne nyt just tuu mieleen.

Entisen auton kanssa tuli kikkailtua. Savusaunan lämmittämisessä käytän omia kikkoja... Ja paljon, paljon muuta... Tunnen itseni todella niksi-iitaksi. En häpeä, vaan olen tyytyväinen kikkailuihini.

Kysyjän kommentti

Kiitos, tuo nippuside siimaksi on hyvä idis. Minuakin raivostuttaa kun se siima katkeaa jatkuvasti. Pitääkin kokeilla niksiäsi.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 18:04

Vain mielikuvitus on rajana.Joskus oli radion sisällä johto irronnut ja kun ei ollut kolvia ja tinaa sytytin kynttilän ja kuumalla steariinilla "juotin"piuhan kiinni.Hyvin toimi vuosia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:07

Hauskin mieleenpainuva asia sattui kerran meidän makuuhuoneessa, sänkymme
tukijalka särkyi jostain syystä. Heti korjasin asian silleen että laitoin 6 kpl tietosanakirjoja
tueksi, olipahan niilläkin kirjoilla käyttöä silloin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 08:45

Lähes päivittäin joutuu jonkun "niksin" keksimään eli ottamaan käyttöön. Sehän on jokapäiväistä elämää se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 10:55

Kyllä on. Itsekkin joudun tuon tuosta keksimään mitä erikoisempia korjauskonsteja rikkimenneille tavaroille oikean osan puuttumisen, tai työkalujen vähyyden vuoksi. Elämä pikkukaupungissa opettaa väkisinkin niksi-iiitaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 21:51

Kyllä niintä niksiä aina välillä joutuu keksimään...kun jokin asia mättää...että miten korjaan..