Oliko sinulla kännykkä itsestään selvä valinta?

Minulle ei ollut,olisin halunnut pitää lankapuhelimen,mutta soittaminen siitä tuli liian kalliiksi,kun kaikilla tutuilla alkoi olemaan kännykät.Äidilläni on vielä lankapuhelin,mutta hän enää harvoin soittaa minnekkään.

Avainsanat: lankapuhelin kännykkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 17:51

Aikanaan ympäristön vaikutuksesta / painostuksesta, nykyisin työnantajan.

Kysyjän kommentti

Minäkin jouduin kännykän hommaamaan ,kun lankapuhelimesta tuli liian kalliiksi soittaa kännyköihin.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 13:09

Olen kannellut elämäni aikana kaikenlaisia mobiileita, kun sotkeennuin noihin puhelinlankoihin kaulastani.

www.mikropc.net/galleriat/ar...popup=true

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 13:16

Oli se poikani aloittaessa koulunsa. Silloin piti saada poikamme turvallisuuden takaamiseksi perheenjäsenille puhelimet joilla saamme toisemme kiinni tai hätäavun paikalle miltei mistä ja milloin vain. Lankapuhelimella soittamisen kalleuskin alkoi noihin samoihin aikoihin kyllästytää niin paljon että asialle oli tehtävä jotain ja nopeasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 14:15

Kännykkähän kuuluu jo jokaisen suomalaisen varustuksiin. Minä en olisi pärjännyt töissäni ilman kännykkää. Tuohon lankapuhelimeen sen verran menisin, kyllä se meillä on se liittyi osana minun laajakaista sopimusta, eli sen pito ei maksa mitään, silloin vaan maksaa jos soittaa, yleensä lankapuheluita sillä soitetaan joilla ei ole kännykkää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 05.11.2009 - 14:39

Minulle tuli kännykkä poikani jäämistön mukana. Muuten en ehkä sitä vielä silloin olisi hommannut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:25

se kasvoi käteeni jo vuosia sitten, tosin kotona on vielä(kin) lankaliittymä vähän samaan tyyliin kuin sieltä löytyy ykspuiset suksetkin

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 16:34

Kyllä kännykkä on itsestään selvä asia ainakin minulle jos pitää soittaa jonnekkin tai jollekkin ihmiselle. Tai jos tarvii apua vaikka soittaa autolla ollessa liikenteessä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 18:45

Minulle hankittiin kännykkä kun olin lasten kanssa mökillä ja mies töissä. Se oli mökin ainoa puhelin. Kotona meillä on myös lankapuhelin. Harkinnassa on siitä luopuminen, mutta edelleen pidämme sitä ainoana varmasti toimivana ja sellaisena jota jokainen osaa käyttää vaikka olisi huonomuistinenkin .

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 19:08

Kyllä on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 19:19

enpä kiukutellut vastaan kun sellaisen hankinta aikanaan tuli mahdolliseksi (varsinkaan kun työnantaja vastasi kuluista)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 23:28

Onhan tuo ollut yli 10 vuotta.nyt on perhepakettikin nimissäni joilla puhelimilla voimme kommunonoida lasteni ja vanhempieni kaanssa mielin määrin ilmaiseksi.SIM kortteja taitaa olla 5 tällä hetkellä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.11.2009 - 23:48

Jep, näin on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 06.11.2009 - 01:05

Minulle oli, osittain. Jotenkin toimipaiika vaati pysyvyyttä, eli lankaliittymän, mutta lopulta siitäkin luovuttiin. Itse liikkuvana tarvitsin kännykän ehdottomasti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 16:06

Hankin heti kännykän, kun se oli kohdallani mahdollista. En tulisi toimeen ilman sitä.Se on muuten kerran pelastanut jopa henkeni.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:09

Kyllä oli jo vuonna 1995.
Jo silloin matkapuhelin tuli halvemmaksi käyttää ja onhan se huomattavasti kätevämpää kuin ei tarvitse kytätä ja odottaa puhelua jossain tietyssä paikassa. Internet yhteyskään ei ole enää vuosiin vaatinut tuota lankaliittymää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:28

On. Nuo aiemmat perustelut ovat kaikki niin hyviä, ettei mitään lisättävää. :)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 11.11.2009 - 16:54

Oli. ^^