Mitkä ovat sikainfluenssan ensioireet?

-oletteko kenties kokeneet taudin tai oireita. Olis mielenkiintoista ihan vastaajan omia ajatuksia kuulla, ei ainoastaan linkkiä, katso tuolta. Tietysti hyvän linkinkin voi laittaa.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 05.11.2009 - 20:07

Alkuun juuri ylläolevan kaltaiset ensioireet ei poikkea kovinkaan tavallisesta infulenssasta.

Pahimmillaan menee keuhkoihin ja keuhkoputkeen ja saa aikaan "hukkuvan olon" eli ilma tuntuu loppuvan ja keuhkot kuristuvan kasaan: ei pysty hengittämään vaikka happisaturaatio olisi ihan kohdallaan...

Ei kuulemma "pysty ajattelemaan mitään muuta kuin kipua keuhkoissa ja hirveää oloa - ei pysty edes keskittymään telkkarin katsomiseen". Näin kertoi meillä taudin sairastanut ja siitä hengissä selvinnyt:)

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 13:35

Bravo Pate, hieno analyysi

omakohtaisia kokemuksia ei ole (vielä?)

sivusta seurannut räkä/kiukuttelu oireilua, sika vai ei ? , ei kivaa kumminkaan ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:11

Sairastin itse viikko sitten. Maanantai-aamuna alkoi kurkkukivulla, päivällä nousi kuume joka oli illalla korkeimmillaan 39 astetta, ja pää oli kipeänä. Itsellä kuumetta jatkui muutaman päivää ja nuha tuli loppuvaiheessa, jo kuumeilun jälkeen.
Eli siis minun kohdallani ainakin oli vain ihan tavallisen flunssan kaltainen tämä "kamala kuolemantauti"

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:25

omat kokemukset puuttuu, mutta Wagneri kertomus asiasta :

ruoka lakkaa maistumasta ja
röhkiminen muuttuu örinäksi ja
kiljumisen sijasta pääsee vain vingahduksia.. ..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 17:08

Nopeasti nouseva kuume, päänsärky, pahoinvointi, lihassärky.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 18:20

Oireista en enempää tiedä,mutta vastoin lupauksiani otin rokotteen tänään.Eilen loppui ja tänään tunnin jonotuksen jälkeen sain influenssarokotteen ja juuri saapui "sikainfluenssa" rokote olin ensimmäinen tänään joka sai sen niin hetkisen harkittuani päätin että tyrkätköö nyt sitten senkin piikin.Perjantaina piti tulla mutta täydennykset toimii näköjään vähän miten sattuu.