Millaisia feikkipuheluita puhut kävelylenkeillä?

Yx nainen kertoi, että iltaisin kävelylenkeillä hän pitää aina kännykkää kädessään ja jos vastaan kävelee joku epämääräinen henkilö tai pimeällä kuka tahansa, niin hän on aina puhuvinaan puhelimeen, jotta pienentäisi päällekarkauksen uhkaa?

Avainsanat: kävely puhelin kännykkä

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 13:36

ei hassumpi ajatus, mutta ei ole ollut omakohtaista tarvetta

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 04.11.2009 - 13:19

En mitään,on kyllä käynyt mielessä,mutta monilla kaiutin tai joku muu niin kovalla,että kuulee vastapuolen puheen tosi selvästi :-(.Enkä muista,onko kännykässä puhuttaessa valot päällä.Nyt kun olen taas joutunut tutustumaan kännyihin,on jossain malleissa feikkisoitto-nappula,se voi myös olla "hyödyllinen" joissain tilanteissa!?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 13:35

Yleensä kännykkäni on kotona kaapinpäällä kävellessäni ulkona.

Lisätty: 04.11.2009 - 15:14

Kännykkä on epäterveellinen matkalla, varsinkin yöjalassa.
GPS paikannus eli tulemistaan ja erään rallikilpailun yhteydessä esittelivät sitä. Oli kilpailun johtajalla, 0-autossa ja yhdellä kilpailijalla kännykkä.
Kilpailukeskuksessa tietokoneen näytöltä seurasimme autojen etenemistä ja vauhtia.
Totesin että kilpailun johtalta lähtee kortti kuivumaan, 60km/h alueella on 100km/h vauhtia. Tiekkarin käyttäjä sai siihen jonkun häiriön kuullessaan kommenttini.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 13:38

Valperi, veit jalat suustani.

Lisätty: 04.11.2009 - 13:39

siis sanat

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 04.11.2009 - 14:00

Aika hyvin keksitty. En kyllä puhu puhelimeen kävelläni oikeasti enkä leikilläni kuin erittäin harvoin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:13

En ole puhunut minkäänlaisia feikkipuheluita, eipä ole oikeastaan tullut mieleenkään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:14

Kyllähän kännykkä on hyvä olla mukana, eihän sitä tiedä mitä tapahtuu vaikka lenkkipolulla, sairauskohtaus esim. Marjassa kerran olimme syrjäisessä metsässä niin automme kaksi rengasta meni kertaheitolla tyhjäksi kun ajoin terävään kiveen joka oli nurmen peitossa, elikkä meni oikeanpuoleinen eturegas ja takarengas saman kiven yli. Silloin kännykällä saatu apu oli hyvä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 14:27

eipä ole edes pälähtänyt päähän, ehkei niinkään hassu ajatus

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 16:22

Tuon kännykkäjutun opin jo kaupungissa asuessani monta vuotta sitten. Itse en tarvinnut, ei ollut uhkaavaa tilannetta, mutta tuttava taisi kerran pelastua, mahdolliselta raiskaukselta. Nykyisin kännykkä on mukana lenkilläkin...monestakin syystä. Voi myös rauhassa puhua täysin yksityiset puhelunsa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 17:09

Jos lenkkeilen yksin, höpötän kännykkääni ihan oikeita puheluita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 19:22

Puhelin on kyllä mukana,kun olen lenkillä,mutta en siihen muuten puhu ellei joku siihen soita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 20:35

Puhelin on lenkillä mukana, mutta en puhu feikkipuheluita. Silloin kun autopuhelimet oli uusia, monet pitivät autossa pelkkää luuria ja oli kuulemma hienoa kun näkyi puhelevan autossa puhelimeen. Silloin autopuhelimet olivat tosi kalliita ja tosi isoja,

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 05.11.2009 - 23:58

en puhele mitään, jos kaveri soittaa niin sitten voin lärpätellä jotain.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 18:24

Nykyään kun on nuo mikrofonit kännyköissä - niin eikös se riitä että pajattaa ihan muuten vaan ei kait se päällekarkaaja tiiä onko tuolla mikki jossakin piilossa vai ei?

Ainakin ilman minkään valtakunnan päällekarkauksen uhkaa näitä itsekseen pulisevia kansalaisia näkyy (ja kuuluu) ihan missä milloinkin.

Lähikaupassa törmäsin yhteen tätiin joka kailotti sikainfulenssa rokotuksista ihan issekseen ulko-ovelta kassalle ja jatkoipa vielä samaa tarinaa oven ulkopuolellakin.

Oli se hassua katseltavaa kun en heti älynnyt että puhelimeen se puhuu mutta ihan ilman että mitään kännykkää tai mikkiäkään näkyy missään.
En kyllä taitaisi itse kehdata moista....

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 20:00

Olen huomannut muutaman kerran tuon saman jutun.
En käytä itse tuota taktiikkaa, vähän tulee liikuttua yksin ja yöllä.
Epämääräistä porukkaa täällä tosin tulee vastaan ihan päivälläkin...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 11:52

Liikun pimeällä vain vähän ja yleensä koiran kanssa. Ei ole tullut mieleenkään feikkipuhelut. Arvelen, että ryöstöhälytin olisi parempi vaihtoehto.