Aiotko mennä j-markkinoille ulkomaille,Tallinna,Berliini yms?Berliinin j-markkinat tosi viehättäviä tilaisuuksia;

ympäri kaupunkia,Tallinna aloittaa 29.11 Raatihuoneentorilla,Firenzen j-markkinat perinteiset kiertävät ympäri Eurooppaa.

Avainsanat: j-markkinat perinteitä ympäri eurooppaa

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.11.2009 - 13:48

En aio mennä. Mitä lienevät koko j-markkinat? Ei mitään hajua.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 03.11.2009 - 13:54

En mene, en käy edes kotimaassa joulumarkkinoilla. Tuotteiden hinnat ovat liian suuria. Kevätmarkkinoilta saa varmasti saman tuotteen jopa 50 prsossaa edellisemmin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 14:01

Olen menneinä vuosina käynyt useillakin joulumarkkinoilla Euroopan eri maissa.Esimerkiksi Wienin ja Bayreuthin joulumarkkinat ovat minun mielestäni ylimainostetut. Käyntini noilla joulumarkkinoilla ovat aina liittyneet johonkin muuhun matkaan, esim. työmatkaan. Varsinkin saksalaisilla ja itävaltalaisilla joulumarkkinoilla on aina sama meininki; kuumaa/lämmintä hehkuviiniä (Glühwein) juodaan savimukeista ja ollaan niin onnellisia, että.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 17:17

Kuten Matvei minäkin olen käynyt muiden retkieni yhteydessä useillakin keski-euroopan kaupunkien joulumarkkinoilla, ihan kiva ajanviete, muttei sellainen joka antaisi syyn erikseen matkustaa paikalle. Tänä vuonna olen niihin aikoihin Portugalissa enkä taida olla lähelläkään markkinapaikkoja.

_

Joulumarkkinat (saksaksi Christkindlmarkt tai Weihnachtsmarkt) ovat saksalaiseen kulttuuripiiriin kuuluva joulutapahtuma, joita on järjestetty kaupungeissa. Sittemmin tapa on levinnyt pikkuhiljaa pohjoiseen, pieni alku siitä on jo Helsingin Esplanadillakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 17:38

En aio mennä Suomessakaan. Joku vuosi sitten Ajoin Tsekeistä Tukholmaan vähän ennen joulua.
Silloin tuli Saksasta ostettua koppa Kristuksenlasten tummaa jouluolutta. Se kävi sitten joulusaunan yhteydessä kuin häkä päähän. On siitä lähtien ollut auton hanskalokerossa turvaliivi, tiedättehän sellainen keltainen heijastusnauhoilla varustettu. On vieläkin käyttämätön kun ei ole tarvinnut poliisia leikkiä.
Ostin tosin mammalle teflonpojaisen paistinpannun. Että on kättäpidempää jos tarvitsee opettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 04.11.2009 - 12:55

Menen joulukuussa Brysseliin ja käyn varmasti joulumarkkinoilla siellä, hotellikin on ihan lähellä joulutoria. Varta vasten en sinnen mene joulutorin takia kuitenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 15:43

pari vuotta sitten joulunalusaikana tallinnassa käväsin.
oli soma tuo vanha tori. pienet kojut ja valoa joka puolella. tuli tonttumainen olo

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 07.11.2009 - 22:01

Pohjois-Saksan joulumarkkinoita olen ajatellut, mutta saattaa vaihtua Tallinnaan, jos muut matkaan lähtevät niin toivovat. Aikaisemmista ulkomaisista joulumarkkinoista on kokemusta vain Tukholmasta ja se oli pienoinen pettymys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 10.11.2009 - 18:47

piipahdan kuun vaihteessa Hampurissa, jos aika riittää käyn vilkaisemassa ne joulumarkkinat, jos ei muuta niin ainakin sitä Glühweinia tulee hörpittyä