Oppiiko vanhakoira vielä uusia temppuja?

Tämäkin on kuvannollinen kysymys vanhenemisesta.Ihmisiä tarkoitan.Terävä huomio Kismetiltä.

Avainsanat: vanhakoira temput

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 03.11.2009 - 11:13

siis ihmisten vai koirien?
Ihminen voi oppia milloin vain. myös kun on tullut ikää.
Tosin kaikki hidastuu, ja esim. lapset voivat oppia monta kieltä helpommin kuin aikuiset.
Vanhat tavat on kuitenkin sitkeässä ja uuden hyväksyminen voi olla myös asenne kysymys.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 03.11.2009 - 11:22

Oppii jos haluaa. Asenne ratkaisee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 11:41

Monesti törmää "nuoreen vanhaan koiraan",joka ei edes halua oppia(kyseessä ihminen).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 12:14

Näin viiskymppisenä sitä onkin vasta alkanut oppia.Olisipa jo nuorena ollut "tämä pää"niin monta kolhua olisi jäänyt saamatta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 12:17

Ilman muuta oppii!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 12:27

Vanhahan se vasta oppiikin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 12:53

Kun on valinnut sen paljon puhutun ikuisen oppimisen tien, oppii aina eli läpi koko elämän.
Edellyttäen ettei siis ole pitänyt kynttiläänsä vakan alla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 03.11.2009 - 13:26

Toki!

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 03.11.2009 - 13:39

Jos on halua ja tahtoa, niin kyllä oppii. 10 v. koirapoikamme oppi vielä uuden käskyn.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 17:47

vanhemalla henkilöllä (enemmän aikaisempia kokemuksia omaavalla) se oppimisprosessi on erilainen kuin lapsella tai nuorella, mutta kyky oppia on ihan yhtä hyvä, lopputulos on paljolti motivaatiosta kiinni

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 18:18

Oppiminen on aina tuskallista,mutta onnistuuhan se.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:15

Kyllä oppii! Vanhan ihmisen asenne ratkaisee, että haluaako edes oppia. Koira oppii myös. :)
Tuo koirahomma on nyt kokeiltukin käytännössä.