Painoindeksi?

Paljonko esim. 183cm:sen pitäisi painaa, jotta painoindeksi (BMI) olisi kohdallaan noin terveyttä ajatellen?

Lisätty: 21.07.2008 - 22:06

Kuulehan sie nimim. palisanteri, tosta linkistäsi löyty vaan ulkomaanmatkakohteita, tosin niissäkin vois laihtua ken tahtoo, muttei auttanut mun asiaani yhtää (yritän tässä ystävälle kertoa, et ois syytä vähän laihduttaa ja tarvitaan faktoja)

Lisätty: 22.07.2008 - 21:57

Hmmm.. kukaanhan ei sanonut, että kyseessä olisi mies?, mutta jos ko. hlön pituus on em. ja oaino esim 90-95kg painoa?, niin, onko kohdallaan BMI="ihannepaino", tosin vatsanypärysmitta vaikuttaa terveyteen myös (naisilla alle 80cm), miehillä jkv enemmän..

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.07.2008 - 21:21

Normaali painoindeksi on 18,5 - 25. Eli painossa tekee vahintään n. 62 kg ja enintään 83.5kg. Lasketaan 62/(1.83x1.83)=18,51
alle 18.5 alipainoinen
18.5-25 normaali
25-30 ylipainoinen
yli 30 liikalihava

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 22.07.2008 - 21:46

Nuo indeksithän on hyviä vinkkejä kohtuupainoista, mutta ei niitä pidä ihan orjallisesti lakitekstinä pitää. Hnekilökohtaisia erityispiirteitä ruumiinrakenteesta löytyy aina ja esimerkiksi lihasten ja 'läskin' välinen suhde vaikuttaa siihen kokonaispainoon.

Jos tuon mittaisella miehellä on kunolla lihasmassaa niin alle 80 kg:sena olo alkaa tuntua melko 'riisitautiselta' eikä 84-86 ole yhtään liikaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.07.2008 - 15:41

Painoindeksiä en tiedä. Mutta suunnilleen:

(toimii siinä 160 cm kieppeillä)

pituudesta otetaan pois ensimmäinen numero eli yksi, ja sitten vähennetään kymmenen. Eli jos on esim. 150 pitkä, pitäisi painaa about 40 kiloa. Jos on 169 senttimetriä pitkä, pitäisi painaa n. 60 kiloa. Jos on 135 cm pitkä, pitäisi painaa n. 25 kiloa. Tarkat painoindeksit saat varmaankin sairaaloista tai jostain...

Tämä toimii siis SUUNNILLEEN. Mutta apua siitä kylläkin on;)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.03.2009 - 22:30

Täällä voi laskea painoindeksin:

www.painoindeksi.org