Milloinkahan kauppaporras keksii ajatuksen maidosta...

...että vähimmäismäärä jota maitoa myydään on 2 dl tai sitten 1,5 litraa.
Luulen että Suomessa on kaikki mahdollista kun kansalaiset eivät pane hanttiin mistään asiasta.
-vertaus tuohon tv maksuun, tottakai laki tulee jos kukaan ei mistään uskalla ottaa kantaa vakavasti.
Suomalaisethan on tunnetusti maailmalla nyhveröitä ja pelokkaita. Olis edes vähän ranskalaista luonnetta niin asiat eivät olisi niin helppoja ratkaista.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 18:58

Outo kysymys, liian taitavasti taitaa olla kysymys minulle aseteltu. En nimittäin tajunnut miten tuo maitojuttu liittyy tv-lupamaksuihin. Taidan olla yksinkertainen. Mitä tuohon nyhverö/pelokas jutuun tulee niin siihen voin sanoa vain sen että väärässä olet. Kyllä me Suomalaiset ollaan aivan muun kuin kuvaamasi laisia. Kysy vaikka Australialaisilta, Kiinalaisilta, Brasilialaisilta, Venäjäläisiltä......

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 18:29

Espanjassakin näille EU-direktiiveille viittaavat kintaalla ja jos alkavat uhkailla vastaus on manjaana, manjaana. Siinä on tyyliä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:30

Hyvin sanottu. Mutta en ymmärtänyt sanaakaan. Kyllä eduskunta tietää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:31

Outo kysymyksen asettelu.En jymmärrä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:39

Kauppa myy mitä asiakkaat haluavat ja sen lisäksi mitä he eivät tarvitse.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:40

Onhan noita maidon eri ltr kokoja myynnissä ja patonkikin on pakattu sanomalehden näköiseen kääreeseen, meidät kansana erottaa ainoastaan leivän tai mausteiden maku muista maista, ja se on voimavara jota itse käytämme ja vastustus kaikenlaiseen hömppään on voimakas, en itse sitä mämmiä heti kehuisi kellään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 18:41

- tollasta 'maitodirektiiviä' ei keksis edes K-kauppias, mistähän se sinun päähäsi pälähti

- vähän yksinkertaisena en osanut sitä mitenkään yhdistää tv-maksujuttuun

- mielestäni kannanottoja (myös vakavasti otettavia) on näkynyt melko paljonkin, mitä se sitten vaikuttaa lain voimaantuloon onkin ihan toinen juttu (hallitus hyvästi hoitaa, eduskunta säestää)

- tuon nyhverö/pelokas jutun saat pistää ihan omaan piikkiisi, tunnen ja olen kuullut maailmalla puhuttavan ihan toisenlaisista suomalaisista

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 18:58

Eikä mitä, jokaiselle vain ämpäri toiseen ja lypsyjakkara toiseen ja lähimpään ammulaan itse maitonsa kiskomaan tyylillään millä osaa. Kansa menee lypsylle kannu kaulassansa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 19:08

Kyllä maitoa voi ostaa 2,5 dl puoleentoistalitraan,ainankin meidä K-kaupasta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 14:19

Hirvittäviä määriä maitoa näkee joidenkin ostoskärryissä eli mainonta on tuottanut tulosta. Itse en osta maitoa koskaan, sitä ei meillä juoda. En ihan ymmärrä kysymystä, mitenkä voisi protestoida maidonmyyntiä vastaan. Ei kait nyt ole mitään syytä alkaa mellakoimaan syystä että Suomen kaupoissa myydään maitoa, kysynnän ja tarjonnan laki pelaa.
Erikokoisia maitopakkauksia on olemassa. Ne harvat kerrat kun ostan Hyla-maitoa, otan joko 2 dl tai puolen litran tölkin.
TV-maksu ja maito eivät liity yhtään toisiinsa vai onko niin etteivät minun "piuhani" osaa yhdistää asioita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:26

Minähän vastustan koko ajan sitä tv-maksua, muttei kukaan kuuntele! Boikotoin myös Valion tuotteita maidon tuottajahintojen laskemisen takia. Muttei sekään auta kun monessa kaupassa ei ole vaihtoehtoja Valiolle! Yksin on paha rakentaa barrikadia.

Suomalaiset on sellaisia, että ne vaan vahingoniloisina naureskelee, jos joku uskaltaa sanoa mielipiteensä ja saa siitä rapsut.