miksi viinirypäleistä tulee ripuli, sekä joskus mustikoista

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 02.11.2009 - 09:41

Oletko pessyt ne viinirypäleet hyvin? Tuoreen mustikan vaikutus on suolistolle pehmentävä vaikutus, kypsennetty taas kovettaa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 02.11.2009 - 07:40

Ihmisellä voi olla ns. "herkkä vatsa".
Toisaalta aika paljon riippuu nautitusta eli syödystä/juodusta määrästä...
Pelkkä vesikin voi aiheuttaa myrkytyksen, jos sitä juo paljon. Esim. yli 10 l/vrk VOI aiheuttaa vesimyrkytyksen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 08:02

En tieda. Ei minulle ainakaan. Voivathan ne tehdä herkän vatsan löysäksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 08:07

Kannatta pestä kädet vessa käynnin jälkeen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 09:23

Risiiniöljy saa ainakin vatsan toimimaan.

Lähteet:
Olen sairaanhoitaja ammatiltani.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:04

Sama minullekin tulee useasti näistä.Mutta kanattaa syödä vähemmän et ei kuitenkaan likaa kerralla jos vatsa ei kestä niitä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 10:19

yks juttu on se, että kaikesta mitä syödään sormin voi tulla ripuli jos niitä sormia ei ole pesty ja toinen juttu on se että kaikkesta mihin maha ei ole tottunut voi tulla ripuli jos niitä ylenmäärin ahmii, ja sitten tietysti on nou muuttkin yläämainitut mahdollisuudet

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 12:08

Viinirypäleissä voi olla lisäaineita,mutta,että mustikkakin,senhän pitäisi olla vatsaystävällinen.Outo juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 12:40

Olisiko hapossa jotain taikaa
itse saan kauheen jysärin viinirypäleistä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 13:13

Rypäleet ja marjat täytyy pestä hyvin (huuhdella, ei tiskikoneeseen!) Mustikat päinvastoin rauhoittavat vatsaa. Rypäleet ovat aika happamia, saattavat suuria määriä syödessä aiheuttaa vatsavaivoja. Tuoreissa rypäleissä ei voi olla mitään lisäaineita, niitä on vain teollisesti valmistetuissa tuotteissa eivätkä rypäleet mitään purkitettuja tuotteita ole.
Käsihygienia on tärkeä asia ja monella "siistillä suomalaisella" taitaa olla heikoissa kantimissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:16

En ole kummastakaan koskaan saanut ripulia...rypäleet kannatttaa todella pestä hyvin..
Söisin joka päivä rypäleitä jo pistäisi vatsan toimimaan..kun on ongelma vatsan toiminnassa..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 17:49

Syöt varmaan liikaa kerralla viinirypäleitä ja mustikoita.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 21:06

En tiedä ripulista mutta yksi tyttö pieree (anteeksi suora ilmaisuni) kuin viimeistä päivää syötyään viinirypäleitä ja sama juttu vaahtokarkeista -ja se tytteli en ole minä mutta en kerro kuka:)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 05.11.2009 - 20:16

Pahin ripuli tulee kuulemma oluesta...
Kyllä porkkanoistakin saa mahan sekaisin kun kilon illassa vetäisee vaikka olisi kuinka hyvin tahansa mullat pesty pois ja kuorittu.