Voiko tulevaisuutta ennustaa?.

Esim. korteista, kädenviivoista, astrologisin menetelmin, selvänäkijäin ja meedioin tiedoin, intuitiiviset tuntemukset, unet, shamaanien ja "noitien" avulla saadut tiedot.
Omat aavistukset ja tietämykset.
Entä taloustieteilijät jotka ennustavat tulevaisuuden taloussuhdanteet.

Lisätty: 01.11.2009 - 14:12

Kysymyksessä olikin kaksi osa-aluetta. Se ns. huuhaa ja toisekseen tilasto- ja taloustieteelliset
ennusteet. Hyvä huomio oli että tietenkin voi ennustaa, eri asia osuuko oikeaan. Tarkoitin voiko tulevaissuutta tietää erilaisia menetelmiä käyttäen.

Avainsanat: noita shamaani unet ituitiivi meedio selvännäkö astrologia kädenviivat povaus aavistukset taloustieteilijät

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 13:53

On aika laaja-alaanen kysymys:
En usko povaajiin, enkä astrologiaan, horoskooppit on ainakin hömppää.
Taloustieteen arvaukset perustuvat hieman eri juttuihin, eri indikaattoreihin ja niiden tulkintaan, Joskus ns asiantuntijat voi onnistua ennusteissaan joskus taas menee päin mäntyä.
Esim. arvio paljonko on Suomessa asukkaita 2050 perustuu tilastoihin, ei selvännäkijäkykyihin.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 13:56

Kyllä sitä voi, mutta onkin eriasia toteutuminen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 14:38

monet tekevät sitä työkseen ja ihan tosissaankin, viihde ja arvailut ovat asia erikseen, eikä niitä ennustuksiksi ehkä pitäisi nimittääkkään

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 14:44

ei voi. Kun huomisen sääkin on vaikea ennustettava ammatti-ihmisillekin. Raamattu ennustaa tulevaisuutta , ei kenenkään ykstiyisen ihmisen vaan maailmanlaajuista. Asiat joita siellä on 2000 v sitten enustettu, tapahtuu nyt ympärillämme. Aika luotettavaa siis, mutta ei ihmisen ennustuksia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.11.2009 - 17:21

Kyllä voi ja joillekin, kuten ao. vastaajallekin, on toteunut mitä on ennustettu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 18:50

Ei voi. Mutta jos jotain oikein toivoo, se toteutuu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:11

Horoskooppeihin - tahi kristallipalloon tihrustaviin ennuseukkoihin en oikein jaksa uskoa.
Etiäisiä on kyllä olemassa niihin uskon kun on sattunut joskus ihan omalle kohdallekin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 00:46

Itse henkilökohtaisesti kokeneena täytyy sanoa että voi ennustaa. Olen nähnyt selvän enneunen, joka ei jäänyt epäselväksi ollenkaan.
Elämäänsä voi myös vaikuttaa, mutta suuria linjoja ei pysty kaatamaan: Rikkaista ei välttämättä tule köyhiä ja köyhistä rikkaita tai harva saa valtavan elämän muutoksen aikaiseksi.
Ihminen ei opi virheistään vaan mielellään lankeaa uudestaan ja uudestaan tiettyyn kierteeseen. Harvempi meistä osaa katkaista oman elämänsä kierteen, jos se näyttää huonolta.
Tietynlaiset arvot ja elämänopit luo harmoniaa / suuntaa elämälle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.11.2009 - 03:20

en usko noihin mutta kyllähän tulevaisuutta jossain määrin voi ennustaa. Esm säätä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 08:54

Kyllä voi mutta kysymystä olisi ollut hyvä rajata. En liittäisi tähän "noitakuvioita" mukaan vaan faktaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 08.11.2009 - 12:52

Voi ennustaa, mutta oikein ennustaminen on vaikeaa. Toisinaan suorastaan mahdotonta. :)