Mitä mieltä olet energiansäästö lampuista?

Minusta ne on ongelmajätettä.

Avainsanat: energiansäästö lamppu hehkulamppu

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 09:30

Ongelma jätettä!!!Sisältää hopeaa.

Kysyjän kommentti

Energian säästölamput ovat todellakin ongelmajätettä.Terveisin kissaäiti.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 01.11.2009 - 09:48

Jotkut ovat ainakin turhan hitaita valasemaan täysillä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 10:21

Ongelmajätettä todentotta ja hengitykselle VAARALLISIA jos menevät rikki sisätiloissa. Ei ole annettu tarpeeksi tietoa eikä myyjätkään osaa sanoa kuin hinnan. Mitähän seuraavaksi muutetaan/vaihdetaan kotitalouksissa? Rahaa menee paljon varsinkin jos on monta lamppua ostettavana.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 01.11.2009 - 10:40

Sitä mieltä että en tykkää kun kynttilämallit ovat niin isoja etteivät tule mahtumaan vitriien ja taustavalolistojen entisten paikalle. Ostankin näitä vanhoja kynttilälamppuja jemmaan muutamaksi vuodeksi. Sitten voi jo vaihtaa vaikka vitriinit ja valolistat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 01.11.2009 - 10:45

En ole mitään mieltä, kun ei ole ensimmäistäkään lamppua vielä hankittuna.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 11:10

ongelmajätettä hyvinkin, se yllämainittu hopeakin taitaa olla elohopeaa, viime viikolla yksi sellainen poksahti makuuhuoneessa, aika outo haju eikä arvannut huonetta tuulettamatta mennä yöpuulle

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 11:54

En ole vielä löytänyt mitään hyvää ko lampuista. Ovat ongelmajätettä, eivät anna valoa yhtähyvin kuin hehkulamput. Kokeiltiin lamppuja, 60vatin hehkulamppu ja vierelle vastaava energiansäästölamppu ja kuinkas ollakaan. Hehkulamppu valaisee paremmin !!
Ja mitenkä niin energiansäästölamppu, hehkulamput tuottaa lämpöä, eikös ne säästä näinollen energiaa ??? :o

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 13:11

Meille niistä ei ole kuin rahanmenoa. Lämpöparoni syö sen minkä niissä energiaa säästää ja ovat kalliimpia ostaa.

Eikä käyttöikäkään taida olla kummoinen, (vähäviisas tuon paljasti)?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 14:47

rumia törröttäjiä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 19:12

Tässä taloudessa joka ainoa lamppu on energiansäästö lamppu. Hyvin toimivat, eikä mitään valittamista. Peräti sähkölaskutkin ovat pienenneet. Suosittelen!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 00:50

Kylmä valo, heikko valoteho.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 12:47

En tiedä niistä tarpeeksi, kriittistä kommenttia olen lukenut niiltä jotka asioista paremmin tietävät.
Niitä on kyllä monta eri mallia, ei ne törröttävät ole ainoa malli. Meille niitä ei ole kylläkään hankittu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 19:26

Oudosti käyttäytyy ainakin nämä täällä. Alussa olivat erittäin kirkkaita (jopa liian) ja parissa viikossa valo väheni niin että hyvä kun näkee lukea alla iltaisin. En viitsi mainita merkkiä mutta ei ole mitään 10kpl/kympillä kamaa kuitenkaan vaan pitäisi olla sieltä laadukkaimmasta päästä.