Moniko viettää

Moniko viettää vainajien päivää perinteisesti
haudoilla käyden

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Ida
Vastattu: 31.10.2009 - 14:03

Minun rakkaitteni leposijat ovat niin kaukana etten pääse käymään. Nytkin palaa kynttilöitä heidän muistokseen olohuoneessa ja keittiön ikkunalla.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 31.10.2009 - 14:18

Minä menen illan-suussa haudoilla käymään..viemässä kynttilät..

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 14:55

käyty on

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 14:59

Työpäivän päälle en lähde enää mihinkään vaan sytytän omille rakkailleni kynttilät tänne kotipihaan. He näkevät kyllä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 15:25

Yleensä kaikki mäet viettää johonkin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 15:48

Vietän tätä ko.päivää perinteisesti olemalla töissä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 15:54

Eipä tule käytyä

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 16:39

Jaa,nyt kun tuli puhe niin taidan käydä illalla ihailemassa hautausmaan kynttilämerta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 31.10.2009 - 16:48

En vietä päivää mitenkään erityisesti. Haudat ovat kaukana. Lyhdyssä poltan kynttilää ihan kohta, kunhan tuo pimeys vielä tihenee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 18:06

iskä lähti mut en jaksanut mennä mukaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 20:27

Kyllä on tullut tänään käytyä poikani haudalla ja vein lyhdyt ja kynttilät. Samalla muistelin muita poisnukkuneita sukulaisia. En käy kaikkien haudoilla.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 21:26

äiskä meni ja pappa jaksoi mennä mukaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 21:39

Kävin jo päivällä useammalla hautausmaalla ja vielä useammalla haudalla.Perinteisesti sitten Joiluaattona käyn kaikki lähiseudun haudat muistelemassa ystäviäni ja sukulaisiani ja tietysti kynttilä kauemmaksi siunatuille.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 18:48

Vein eilen kynttilät isäni ja avomieheni isän haudoillille Se on perheessämme perinne, että viemme vainajien päivänä ja jouluna kynttilät ukkien haudalle.Viemme kynttilät poikamme ukkien haudoille ennenkaikkea mummujen toiveesta, mutta myös siksi että haluamme osittaa sillä tavalla kunniitusta edesmenneitä rakkaitamme kohtaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 02.11.2009 - 03:24

En käy yleensä silloin haudalla

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 03.11.2009 - 08:56

Kaikkein läheisimmät on haudatu sen verran kauas että usein en käy haudoilla mutta sen sijaan Hietaniemessä on muualle siunattujen muistopaikka ja sinne käyn kynttilän sytyttämässä. Tänä vuonna se jäi matkan takia väliin (VIlnassa sytytimme kynttilät katedraalissa) mutta ensi sunnuntaina aion viedä kynttilän täällä muistopaikkaan. Onhan myös isänpäivä ensi pyhänä.