Tässä vähän vaikeampi kysymys....

....otatteko aina rahan jos tette töitä sukulaisillenne tai tuttavillenne.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 30.10.2009 - 08:24

olen saanut jonkin moisia tekijän palkkioita , joinain tuotteina , kuten serkkuplikka , kun tarvitsee kutsuihinsa ruokaa , niin minä teen ne ja hän taas vastaavati tekee minulle täytekakut tai muut leipomiset , kun on niin hyvä leipuri, et tälläi sompaillaan , jot kyllä aina jotenkin muistavat , jos heille jotain teen, en työtäni hinnoittele , mut pyytämäti jollain lailla muistavat ....nytkin tein yhteen tilaisuuteen 300 lihapullaa, niin kyllä sain aine maksut , sekä pienen korvauksen , mut siskoni sen tilauksen antoi ja siellä perillä oli muutenkin se ruoka maksullinen joten oli oikein minusta ottaa vastaan pieni korvaus , kun ainekulutkin olivat muutaman kympin...olen kyllä talkoissa ollut ilmaiseksikin niin , et työstä en ota palkaa, mut aine kuluista , ruoka kun ei ole halpaa niin ne ovat saaneet yhdistykset ym maksaa ...jos talkoot ovat vain pelkkää auttamista , siis siivousta tai vastaavaa niin en tietenkään ota maksua ... se ihan riipuu mitä he minulta pyytävät ja mihin tarkoitukseen..

Kysyjän kommentti

Se oli hyvä vastaus.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 21:24

En ole koskaan ottanut rahaa sukulaisille/tuttaville/naapureille tekemästäni työstä, jota olen toki tehnyt joskus heidän hyväkseen.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:29

rahaa työstä otan vain Y- tunnuksen (ent. LY -tunnus) omaavilta joille teen töitä, sukulaisilta/tuttavilta/naapureilta en ole edes sitä kysynyt (enkä rahastanut)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:39

En tee töitä heille enkä muillekaan enää.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 21:45

En ole pyytänyt, ja vaikka pyytäisin eivät he maksaisi. Tänään kyllä sanoin miniälleni että jos olisi varaa, palkkaisin hänet kotiavustajakseni. Suostuisi - jos oli rahaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:51

Ei tulis mieleenkään,ikäänkuin talkooapuna menee.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:53

En ota. Tulevat sitten talkoisiin minullekin, jos tarvitsen apua.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 22:06

Vuoroin vieraissa, mutta ilman rahaa. Aina.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 29.10.2009 - 23:01

En ole vielä tähän mennessä ottanut.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 23:13

en todellakaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 30.10.2009 - 01:33

en ota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 30.10.2009 - 08:05

En todellakaan, oli työ miten iso hyvänsä.
En aina laskuta vieraammiltakaan, enkä edes yrityksiltä, jos itselle ei ole aiheutunut kuluja. Taitaa täyttää lahjonnan merkit nykypäivänä? En nimittäin pitäisi pahana, jos saisin tarjouspyynnön isommista töistä.