Oletteko käyneet hirvipeijaisissa (Eli hirvi porukka ja maanomistajat joiden maat kuuluvat kyseiselle metsästysseuralle)?

Täällä ainakin perinteenä erittäin lihaisa keitto tai paisti vasasta.

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 29.10.2009 - 21:03

Olen kyllä ollut hirvipeijaisissa montakin kertaa.

Kysyjän kommentti

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vieras
Vastattu: 29.10.2009 - 20:06

Ei ole kukaan kutsunut, ehkäpä siksi kun ei ole maata, enkä jahtaa hirviä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 20:41

Olen joskus nuorempana käynyt hirvipeijaisissa,ne oli Lemillä Huttulan talolla.hauskaa oli ,keitto oli lihaisaa ja maukasta,sitten vielä tanssittiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 20:54

Tulin tuossa pimeelä kotiin, katsoin tallissa autosta liukastusaineen ja nesteiden määrän.
Tutuani tallista tuolla rajan takana kulki ukkoja valonheittimien kanssa. Luulin jo hetken että "karhukopla" piirittää tonttia?

Polliisit ja metsätäjät etsivät auton tönäisemää hirvieläintä.

Joten en ole päässyt peijaisiin vielä, kun ole laukausta kuulunut. Täytyy tyytyä biisonipaistiin minkä ostin K-kaupasta. Näkyi olleen tuottettu Amerikanskista.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 29.10.2009 - 21:10

Taloudessa hirvimies mutta eipä ole vienyt peijaisiin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 29.10.2009 - 21:59

En ikinä menis vaikka pyydettäisiin. Minua ei kiinosta yhtään edes hirvestys.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 31.10.2009 - 12:18

Kangaslammilla muutaman kerran vaikka minulla ei varsinaisesti ollut asian kanssa mitään tekemistä. Kaverin vanhemmat ja suku omistavat siellä suurimman osan metsistä joten näitä peijaisia on heille tarjolla useita. Tilaisuuksien "arvokkuus" on vaihdellut melkoisesti, mutta mitään pukukekkereitä ne eivät aina ole olleet, ehkä sellainen johon on kutsuttu koko kylä on juhlavin ja monelle vuoden ainoa suurempi juhla. Ainoa paikka pukeutua muihin kuin verkkareihin ja silloin mielellään myös näin tehdään.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 02.11.2009 - 09:04

Asun sen verran kaukana metsistäni etteivät ole kutsuneet mutta hirvipaistia olen saanut kun mailtani on hirvi kaadettu.