Mitä teette jouluna?

Me laitetaan musiikkia joka on jouluista syömme laulamme avaamme lahjoja ja vietämme rauhallista elämää :)

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 20:18

Aamusta hosutaan ensin hulluna sinne tänne; kinkku pois uunista : koristellaan kuusi - katetaan pöytää - ym..ym..

Eka satsi sukua tulee ovesta sisään; syödään riisipuurot ja sitten kuunnellaan joulurauhan julistus telkkarista - saunotaan ja odotellaan iltaa; kaikki enemmän tai vähemmän "hermona" (mutta sillä lailla hyvällä tavalla)

Noin klo 16-17 pakkautuu koko loppu lähisuku ovesta sisään - taas syödään mutta nyt ne jouluherkut; kinkkua -laatikoita - lipeäkalaa (useinmiten) - rosollia ym..ym.. mitä nyt suomalaiseen joulupöytään kuuluu.
Siinä sitten ollaan "mahat pyöreänä kuin kulkuset konsanaan" ja odotellaan pukkia - pukki tosin on tehnyt oharin jo muutamana vuotena eli on ollut ilmeisesti niin kiireinen että ei ole ehtinyt paikanpäälle.
Viime vuonna kävi tosin tonttu koputtamassa ikkunaan joka oli muuten jo teini-ikää lähestyvien lasten mielestä "tosi noloo ja tyhmä juttu"..

Lahjat kannetaan sisään "jostakin" ja taas päivitellään sitä lahjamäärää tyyliin: "mehän sovittiin ettei tänä jouluna sitten"... Sitten seuraa kamala paperi/lahjanaru/laatikkosotku mukana iloa ja ihmetystä.. jännitys purkautuu - näin taitaa olla niin pienillä kuin isoilla.

Kuunnellaan joululauluja - kynttilät palaa ja kuusi tuoksuu...
Taas syödään : joulupullia ja juodaan kahvia + otetaan pienet jouluglögit.
Tässä vaiheessa väki on jo aika ryytynyttä vieraat lähtevät koteihinsa ja talon väki vetäytyy koloihinsa: kuka ihastelemaan lahjojaan - kuka suorastaan nukkumaan.

Jossakin vaiheessa silloin kun viimeinenkin punanuttu on simahtanut ja talossa vallitsee jo hämyinen jouluyö - kynttilä palaa - kuusi tuoksuu ja joulumusiikki soi ihan hiljaa - ehkä yksi lämmin glögi ja se ihana joulurauha - siitä se rakentuu! Aika itsekästä kyllä mutta tuosta hetkestä nautin suunnattomasti: se on se joulu!

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 27.10.2009 - 19:00

Ei vielä tietoa mutta perinteisen joulun puolelle kääntyy

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 19:52

Saunon, syön ja napsuttelen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 27.10.2009 - 20:01

Puolen päivän jälkeen aloitan kuusen koristelun ja nautin glögin. Joulumusiikki soi, käymme saunassa, syömme ja sen jälkeen otamme toisen glögin ja avamme lahjamme. Loppuillan toinen meistä katsoo telkkaria ja minä kuuntelen kynttilöiden valossa joululauluja. Pyhinä sitten pikkuneiti tulee mummia katsomaan. Joulun paras lahja!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 27.10.2009 - 20:20

Minä vietän joulun kotona, kuuntelen ja katselen telkkarista jouluaiheisia ohjelmia. Syön ja lueskelen ja saatanpa käydä Napsussakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 20:27

Mummun (93 v.) luokse menemme jouluaatoksi syömään ja iltaa istumaan äitini kanssa. En kaipaa sen kummempaa pelkkää rauhaa ja rakkaitten ihmisten läheisyyttä. Joulupäivänä sitten siskon luokse vähän kauemmas.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 20:59

Aika samanlaista kuin ankkurin joulupuhteet. Mutta kyllä se sitten johonkin aikaan on siivottu, tiskit koneessa ja jälkikasvu lähtenyt. Sitten on sitä hiljaista joulun tunnelmaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 23:37

jos suunnitelmat ei muutu, tänä jouluna istutaan rannalla ja lauletaan Fadoa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 07:07

Odottelen joulupukkia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:54

ollaan floridassa !!!!!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 08:54

Vietetään joulua, niin yksinkertaista se on.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 13:20

Perheen kanssa juhlien ja syödään,käydään hautaus maalla kynttilöitä viemässä, Jaetaan ilalla sit joulu lahjat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 28.10.2009 - 14:14

Syön ja katson telkkua!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 16:00

Voi tuota onnellista Valperia, kateeksi käy. Ei ole työvuorolistat vielä tulleet, mutta tiedän, että osan joulua työskentelen, niin aina. Muuten varmaan tässä kotosalla levätään, syödään ja ulkoillaan sekä käydään ainakin lapsuudenkodissani jouluruualla. Tietäisin mitä tekisin jos joskus olisi koko joulunaika vapaata, mutta se onkin sitten jo toinen juttu.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 16:34

Syön pipareita ja lanttulooraa ja kuuntelen joululauluja ja laulankin vielä kaikkien iloksi ja suruksi :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 20:31

Todennäköisesti mökillä yksikseni, kuuntelen mukavaa musiikkia ja nautiskelen luonnosta ja hämärästä kynttilän valossa.