Metsästätkö? Mitä mieltä olet hirvenmetsästyksestä? Autoilijan kanta?

Lisätty: 24.10.2009 - 21:16

Jumppis, kyllä oli tosi ikävä kertomus sinulla. Toivotaan, että syksyn myötä ei kenekään Napsulaisen tartte kokea mitään tuollaista. Eikä kenenkään muunkaan. Olettehan varovaisia liikenteessä, pls!!!

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 21:59

Ennenhän ruuasta hyvin suuri osa otettiin luonnosta.Kalaa, jäniksiä,lintuja,peuroja ym. Nykyinen hirvikanta on niin suuri että mielestäni se on hyvä pitää kurissa.Ruokana hyvää.Tuhoaa taimikkoa ja on todellakin vaaraksi liikenteelle.Kantani autoilijana sekä ei autoilijana.

Lisätty: 24.10.2009 - 22:02

Huomasin kysymyksen lopunkin. En metsästä, enkä ole koskaan metsästänyt.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.10.2009 - 18:20

Toinen talon asukas tuli sieltä juuri. Autoilevana naisihmisenä olen ehdottomasti sitä mieltä että tiehallinon pitäisi tehdä lisää hirviaitoja ja laittaa hirvikameroita tuonne tienvarsille niille kohdille joissa on hirvien tienylityspaikkoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 18:51

kaikki hirvet pitäisi ampua luonnonsuojelualueiden ulkopuolelta

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 19:35

Vain kameralla
Täytyy hirvikanta pitää kurissa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 20:23

Kerron erään rekkamiehen näkemän!
Takaa tuli moottoripyörä ja ne ei yleensä ajele hiljaa. Oli varhainen aamu ja liikenne hiljaista, hän näki kumpareen yli ettei ketään tule vastaan väläytti vilkulla. Motoristi täräytti ohi, samalla hetkellä juoksi hirvi tien yli.
Moottoripyöräilijä osui keskelle hirveä ja meni pääedellä sen sisään. Molemmat jäi siihen ja hän sai pysäytettyä ettei ajanut enää niiden päälle.
Soitti hätänumeroon ja meni sitten katsomaan miten kävi? Molemmat mies sekä hirvi ei potkinut enää.
Oli mennyt näkemäänsä oksentamaan ojaan.
Poliisien tultua sai jatkaa matkaansa ja muutaman kymmenen kilometrin jälkeen meni huoloasemalle kahville. Siellä näkivät että hällä ei ollut kaikki hyvin ja kyselivät mikä on? Kun kertoi niin kaikki estivät matkan jatkamisen ainakin siltä päivältä.
Jos ei joku muu tule sitä kuormaa viemään perille niin jäköön siihen.

Niin oliko kyse hirven metsästyksestä?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 20:45

Autoilen vaan kesällä jolloin on valoisaa. Kyllähän se tosi on että hirvien kantaa pitää vuosittain vähentää tai sitten teitten varsille aidat, muuta vaihtoehtoa ei ole.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 21:46

UF,hurja kertomus jumppis...mun puolestani hirviä saa ampumalla vähentää,eihän niillä ole luontaisia vihollisia tässä maassa ja jotenkinhan niistä liioista on päästävä eroon.
Mun tuli jumppiksesta mieleen,kun pohjoisessa yks tuttu kaveri ajoi kolarin poron kanssa ja kaikki se 300kg tuli tuulilasin läpi kaverin syliin semmosena löllönä ja kaveri melkein tukehtui siihen...porohan on onneksi aika paljon pienempi kuin hirvi ja menee tuusan ***kaksi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 23:04

Ite en metsästä , ja tuskin rupean tulevaisuudessakaan.
Metsässä voi liikkua kameran ja kiikarin kanssakin.
Metsästyksestä on paikallisesti puhuttu aikaisemmin, se on ihan ok mielestäni , mutta turha sitä nyt on ihannoida mitenkään.

Mutta olen samaa mieltä siitä että hirviäkantaa pitää ja tulee rajoittaa.
Tuttavia on myös ollut hirvikolarissa. ei kiva ollenkaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 23:55

Hirvikanta pitäisi pystyä pitämään aisoissa. Samoin peurat. Olen aina ollut sitä mieltä että hirville pitäisi myös määrätä heijastinpakko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 27.10.2009 - 02:34

en metsästä