Missä avaimet? Onko teillä usein avaimet eri paikassa kuin te? Mökille lähdössä, tavarat pakattuna. Menossa hakemaan autoa...

ulko-oven eteen. No, kotiavaimet jäänyt sisälle.Soitto puolisolle töihin:tuo minun tavarat. Mökkiin pääsee ulos piilotetuilla avaimilla. Mutta mökistä ei pääse ulos kun lyö oven lukkoon ja avaimet jää ulkopuolelle. Onneksi sisällä on takkapuut valmiina. Mutta vettä ei pääse laittamaan päälle. Puoliso tulee kolmen tunnin päästä ja "pelastaa" Sama toisuu kerta kerran jälkeen. Muistikikkoja on kokeiltu,mutta ne ei mene perille.

Avainsanat: avaimet dementia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 14:34

Kotona pidän avaimet aina samassa paikassa eteisessä ja uloslähtiessä ne ovat aina käsilaukussa tai takintaskussa. Hyvin harvoin unohtuvat mihinkään. Mökiavainta emme tuo koskaan kotiin vaan se aina siellä mökillä varmassa piilossa.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 14:32

Mulla toimii ainoastaan yksi kikka,olen jättänyt oven suun naulakosta ekan naulan ja pyhittänyt sen avaimia varten,löytyy yleensä ja helposti.

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 24.10.2009 - 15:20

Avaimet ovat aina oven vieressä olevan hyllykön korissa. Ellei sitten ole taskussa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 17:12

Avaimet aina avainnaulakossa, jolleivat sitten muualla.

Muutaman kerran käynyt niin, että olen täräyttänyt oven kiinni ja siinä vaiheessa huomannut, että vitsin pimpula, ei avaimia. Marssin naapuriin pyytämään yleisavainta. Kiitos. Tosi kiva juttu. Kiikutan viinipullon kiitokseksi. Ai, minullako huono muisti - höps!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.10.2009 - 17:46

Aina samassa paikassa ja muistan ottaa ne mukaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 19:36

en kauheasti tarvi avaimia

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 19:42

yleensä muistetaan. Joskus on käynyt hassusti, kerrankin sairaana olin menossa lääkäriin ja silloin lähdin ilman avaimia ja kukkaroa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 22:21

Useasti tarvittavat avaimet aina mukana.Vara-avaimet jemma nimisessä paikassa.Ainoa ongelma on auton varakaukösäädin lähinnä reissussa. se on kuin lukkosila että jos se on auton sisällä siitä ei ole hyötyä.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 00:55

melkein kaikki ovet mitkä haluan saada auki, aukeavat samalla kaukosäätimellä, autolla omansansa ja veneessä ihan omat kikkansa, no problems

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 28.10.2009 - 10:54

En tietenkään pidä kaikkia avaimia aina mukana, niitä olisi jonkinmoinen kokoelma. Tavallisesti vain 2 nippua mukana arkisin eli työpaikan avaimet ja kotiavaimet, molemmat eri nipuissa. Muut avaimet eli autoni avaimet ja muiden kiinteistöjen avaimet ovat kotona tietyssä paikassa ja otan ne käyttöön silloin kun niitä tarvitsen.
Olen oppinut sen että kotiavaimet ja työpaikan avaimet kannattaa pitää omissa nipuissaan. Jos unohdus sattuu, aina jonnekin pääsee sisätiloihin ja pyytämään apua. Kerran kävi niin, menin työpaikalle ja soitin lukkosepälle (ainoa järjellinen keino, mies oli työmatkalla neljän tunnin ajomatkan päässä....ja kotiin piti päästä).

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 01.11.2009 - 21:59

Kaikki lukot kodista mökkiin sarjoitettu samalla avaimella toimiviksi. Myös toisella paikkakunnalla
asuvan nuorison on helppo kulkea, eikä tarvi aina hakea vara-avaimia.