Kenellä teistä on tänään syksyn pihatalkoot ja aiotteko osallistua? Mitä muuta pihatalkoisiinne perinteisesti kuuluu?

Taloyhtiössämme on tänään pihatalkoot, alkoivat klo 12, mutta ite tulin vasta ruokakaupasta, ja nyt kerään inspistä lähtee haravoimaan:) Kun muuten ei oikein naapureitaan nää vuoden mittaan, niin näissä talkoissa sitten voi tutustua entisiin ja uusiin asukkaisiin, mitä mieltä te ootte?

Avainsanat: syksy pihatalkoot ohjelma osallistuminen naapurit haravoiminen tutustuminen asukkaat

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 24.10.2009 - 16:03

Tarvitaan hyvät hanskat ja iloinen mieli ja korvat horöllään jos vaikka kuulisi hyviä juoruja asukkaista.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Ida
Vastattu: 24.10.2009 - 13:12

Ei onneksi ole tuollaisia velvotteita. Silloin kun asuimme rivarissa, niin kyllä yritin aina kun vain mahdollista osallistua meidän perheemme puolesta. Tänään en taatusti olisi mennyt mihinkään talkoisiin vaikka oltaisiin rukoiltukin. Valkoinen sirkus menee kaikkien edelle.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 13:13

Piha talkoot on hyvä juttu ja oiva keino tutustua ihmisiin.Meillä haravoidaan piha keväällä,joten ei ole talkoita tiedossa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 13:23

Meidän kerrostalossa tais olla jo viikko sitten. Valitettavasti olemme joka viikonloppu nykyisin olleet mökillä, niin ei sitten osllistuttu. Kun omat lapset olivat pieniä, silloin olin aina mukana ja naapurien laspsillekin järjestin hommia. Joku haravoi kasoja, toinen tyhjensi, joku työnsi kottareita ja toiset hyppi lehtikasoihin. Kaikilla oli hauskaa ja läheinen K-kauppa tarjosi limsat ja makkarat!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 24.10.2009 - 13:56

Oli jo viime viikonloppuna ja kyllä osallistuin. Urakan päätteeksi paistoimme ulkona makkaraa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 24.10.2009 - 14:14

Meillä ei syksyllä pidetä talkoita, eikä muuten ole pidetty muutamaan vuoteen keväälläkään. Joko huoltofirma tai sitten 4H-kerholaiset käyvät haravoimassa. Vai olisiko partiolaisia. En ole käynyt kysymässä. Jälki on vähän sitä sun tätä. Talon takana olevat alueet jättävät aina tekemättä. Joskus muinoin osallistuin, ja taloyhtiö maksoi limut, kahvit ja makkarat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 25.10.2009 - 01:12

vasta viikon päästä, perinteisesti hommat on vaivihkaan melkein hoidettu etukäteen ja talkopäivänä saunotaan, grillataan ja napsutaan kaljaa (tietysti rouvaväen juorupäivitys myös hoidetaan ajan tasalle)

osallistun ilman muuta kun kerran satun paikkakunnalla olemaan

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 27.10.2009 - 12:58

Meillä maalla on syksyisin ja keväisin pihatalkoot, pienimuotoiset oli jo mutta lehtiä on vielä puissa eli joudutaan haravoimaan ellei anneta hommaa naapurille joka sen meiluusti tekee koneellisesti.
Pihatyöt on kyllä hyvää hyötyliikuntaa.