Mistä syntyy vihreä karvainen levä akvaarioon?Voiko liian kirkas valo(ei aurinko)tehdä sitä?Olen ymmälläni...?

Sitä on vain kasveissa kun yleensä auringon valoa jos pääsee niin lasitkin vihreinä???

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 14:06

enpä osaa sanoa mutta linkistä löytyy aika hyvä levien tunnistuskonsti ja kun tiedät mistä levästä on kyse, niin sitten sitä voikin jo ruveta torjumaan (ohjeita löytyy samasta linkistä)

www.akvaariojalintu.com/ezfi...SLISTA.pdf

Kysyjän kommentti

löytyi paljon vinkkejä tuolta osoitteesta.

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 14:07

Liiasta ruokinnasta, kalojen ulosteista. Sitä ei voi välttää, pitää vaan puhdistaa tarpeeksi usein. Tarkista myös veden lämpötila. Näin kertoi työkaverini jolla on ollut akvaario useita vuosia :-)

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 14:09

Voi tehdä. Kannattaa harkita ajastinta valoille. Ja suojata akvaario suoralta auringonvalolta. Jos sitä levää on nyt paljon, niin ehkä harkitsisin kasvien vaihtoa, jotta se ei taas ala puhdistuksen jälkeen kasvamaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 15:01

Kyllä tuo auringon valo pistää leväkasvustinhin vipinää - liittyisiköhän esim. yhteyttämiseen jotenkin? Meillä akvaarion lasien levättyminen väheni kun siirrettiin akvaario kauemmaksi auringon valon ulottuvilta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 15:09

Minulla oli akvaario ja sitä hoitaessa opin, että suora auringonvalo aiheuttaa leväkasvustoa samoin se liiallinen kalojen ruokkiminen. Voit ottaa akvaarioosi jonkun levää syövän kalan, pohjamonnin tms.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 19:44

En ole harrastanut akvaarioita ja tuolla Suomenlahdella on kesäisin vihreää levää ja kertovat sen olevan sinilevää. Kehittyy hapettomissa vesissä joten pistäpä ilimapumppu käyntiin.