otatteko sikainfluensa rokotuksen,vaikka siitä tuleekin sairaaksi

Lisätty: 24.10.2009 - 05:05

mistähän johtuu kun jossain maissa on saatavilla myös turvallinen rokote

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 22:35

On niin kiireellä kehitetty että taidanpa jättää väliin.Influenssarokotteen olen ottanut jo vuosia,eikä influenssa ole todelakaan vaivannut.Normaali flunssahan on aivan eri asia.

Kysyjän kommentti

tässä vastauksessa asian ydin,,rokote on kiireellä kehitetty..pitää sisällään mm. raskasmetalleja jotka ovat myrkyllisiä,siitä syystä halusivat sopimukseen pykälän etteivät vastaa seurauksista

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 06:54

En ota, kuulun riskiryhmään ja sen saisin ilman muuta, tänään menen sairaalaan tutkimuksiin ja tyrkyttävät sitä taas, olen kerran ottanut influenssa rokotteen ja sairastin koko talven , sain opetuksen että ei kaikkea pidä ottaa vaikka ilmaiseksi saa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:16

en ota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:40

Viimeksi oli lenssu 12v sitten ja silloin jätin tupakan pois.
Joten empä taida sijoittaa moiseen kotkotukseen?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 08:23

Toissapäivänä meidän pomo ilmoitti, että ensi viikolla aloittavat hoitohenkilökunnan rokotukset. Varsinkaan vanhemmat hoitajat meillä eivät ota sitä koska ei ole pakollinen. Minä en myöskään ota. Se on ensimmäinen rokote jonka koen jostain syystä epävarmaksi. Pitää vaan sairastaa jos tauti iskee. Tästä rokotteesta on niin vähän tutkimusta ja uskoisin meidän ikäpolven saaneen jonkinmoisen suojan aasialaisesta ja hongkongilaisesta lentsusta, jotka aikoinaan jylläsivät Suomessakin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 09:33

olen niin kahdenvaiheilla , mut taidan olla otamati...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2009 - 09:39

Voi olla ettei minulle annettaisikaan. En saa A-hepatiittirokotustakaan allergiani takia.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:00

Olen suunnitellut ottavani,eihän se ole kirkossa kuulutettua,että sairastuu rokotteesta.Aikaisemmat vuosittaiset influenssarokotukset suojanneet epidemioilta(riskiryhmäläinen myös)ja hyvin,varsinkin kun työaikana liikkuu ympärillä satoja ihmisiä ja eri kansallisuuksia köhimässä,sekä aika tiivis työyhteisö.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:20

En ole vielä kauheesti tätä miettinyt ,vaikka välillä mieleen tuleekin kun siitä niin paljon puhutaankin. Luulen että ottaisin jos saisin. Mutta on ikävää kun tämmöine flunssa meneillään. Pistää kyllä välillä miettimään. en kuitenkaan kovin paljon liiku kuin kaupoilla en missään selaisissa ympäristöissä missä se helposti tarttus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:31

en taida ottaa, en ole tähänkään mennessä flussarokotteita ottanut enkä flunsista kärisinyt

kysymyksen jälkimmäinen osa ("vaikka siitä tuleekin sairaaksi") taitaa olla melkoista liiottelua, lähes kaikista rokotuksista joku pieni prosentti saa oireita tai sairastuu, niin varmasti tästäkin, mutta onkohan tuo riski nyt merkittävästi tavallista suurempi ?

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:33

Tavallisen infulenssa piikin otin kun oikein "talon puolesta" tarjottiin ja kyllä menen tämän toisenkin hakemaan oli se sikarutto tyttärelläni kauheaa katsottavaa...
Tuskin se meikäläiseen iskee kun ei jo iskenyt mutta rokotuksista en niin riittävästi tiedä että uskaltaisin olla ottamattakaan.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:43

Periaatteesa pitäsi, koko laitoksen henkilökunnalle on rokote varattu mutta itse voi päättää viime kädessä. Ensivaiheeseen ei nyt annettu rokote ehdi vaikuttaa mutta puhuvat toisesta aallosta...
tulee vaan tunne että vähätellään riskejä.

Lisätty: 21.10.2009 - 13:17

Kuka siitä sairaaksi tulee, sitähän ei tiedetä mutta useammalle on rokotuksesta hyötyä kuin haittaa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 13:11

Täytyy ensin kuunnella mitä mieltä on terveyskeskuksen henkilökunta. Riskiryhmään kuuluvana olisi kai hyvä ottaa se rokotus. Aika näyttänee kuinka käy.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 13:42

Olen kahden vaiheella riskiryhmään kuuluvana sen saisin ilmanmuuta sen saisin.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.10.2009 - 13:52

en ota

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 14:10

Enpä usko.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 14:34

en ole varma mielipiteestä, en varsinaisesti kuulu mihinkään 'riskiryhmään',
kahden vaiheilla-

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 17:21

en aio ottaa

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 21:02

En ota. Vuosi sitten otin influenssarokotteen ja tulin siitäkin niin kipeäksi, että en aio ikinä tämäntyyppisiä rokotteita huolia.