voinko opiskelijana äänestää kokoomusta ? kaveri sano ettei niin voi toimia

  Ilmoita asiaton kysymys

Vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 01:31

eipäs sitä missään ole määrätty ketä sinä voit tai ketä sinun pitäisi äänestää, itses se pitää ajatella kuka ajaa niitä asioita joita itse pidät arvokkaina ja tärkeinä

  Ilmoita asiaton vastaus

Muut vastaukset

Vastattu: 21.10.2009 - 01:37

Jos ihminen ei kaksikymppisenä ei ole sosialisti, hänellä ei ole sydäntä.
Jos hän nelikymppisenä on vielä sosialisti, hänellä ei ole aivoja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 04:33

jos on äänestysoikeus voi äänestää mitä haluaa tai jättää äänestämättä,äänestämiseen ei ajatuskykyä tarvitse,

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:17

saat äänestää, mut ehkei kannata...

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 07:43

Taitaa olla etupäässä se kerman kuorijoiden "partiit".
Mikä siinä jos olet rahasäkin päällä istuja.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 08:24

voit ,jos olet yli 18v., se on eri asia mikä kannattaa...

  Ilmoita asiaton vastaus
Ida
Vastattu: 21.10.2009 - 09:38

Opiskelijakaverillasi taitaa olla oma lehmä ojassa. Pidä sinä oma pääsi vain mielipiteissäsi ja kannatuksissasi.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 09:52

Sun kaveris ei tule sinne äänestyskoppiin mukaan,eikä voi sanoa sulle ketä/mitä äänestää.Taitaa itse olla jonkun per.su:n kätyreitä?Sä äänestät mitä sä haluat,jos sulla on äänestysoikeus.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:29

On ihan ikioma asia ketä äänestää ja se ei tosiaankaan kuulu kavereille tai kenellekkään muullekaan! Meillä on onneksi Suomessa tähän olemassa ihan perustuslain suoma oikeus!

Omasta kokemuksestani voin kertoa seuraavaa miksi en äänestä Kokoomusta ja luottamus on mennyt tyystin koko puolueeseen:

Lasten ja nuorten asiat (mm.koulutus) sieltä alkuopetuksesta saakka on ollut todella lähellä sydäntäni aina. Olen ollut aktiivi aikanaan mm. päättämässä näistä asioista - eli rahanjaosta mm. opetustoimen lisämäärärahoituksen suhteen.

Kun meillä aikanaan tuli opetustoimen lisämäärärahaesitys käsittelyyn, sen lisäksi että tuli ryhmäpäätös EI -koin epäsuoraa uhkailua siitä jos äänestän toisin eli lisärahan puolesta.
Samaan aikaan hehkutettiin valtakunnallisesti sitä miten Kokoomus on koulutuspuolue.
Eli paikkakuntakohtaisesti nämä puolueet - "kerhot" vetelevät ihan omia narujaan mikä kenellekin on missäkin hetkessä tärkeintä.

Nyt olen jo eronnut koko "kerhosta" (ja sekään ei muuten käy kovin helposti) ainakin henkisesti täysin ja jäsenmaksuja tahi avustuksia en maksa yhdellekään puolueelle tässä maassa.

Eipä näillä puolueilla edes tunnut olevan mitään eroja aatteellisesti tänäpäivänä.
Vaalien alla kaikki on samaa "puuroa" : vanhusten-lasten ja nuorten - ja perheiden - pieni tuloisten - naapurin koiran ja ties mnkä puolesta puhujia. Surkuhupaisinta on että nämä kaikki erinomaiset henkilöt katoavat mm. lehtien mielipidesivuilta vaalien jälkeen. Mihin ne menevät kun eivät yhtään halua kertoa tekemisistään tahi mielipiteistään?
Vaaleista on tullut enemmän populasristisia henkilövaaleja koska eri puolueiden erot ovat hämärtyneet tai niitä ei tosiaankaan ole.

Jos asiat oikeasti kiinnostaa kannattaa (jos viitsii) käydä tutkimassa oman kaupungin /kunnan valtuuston ja lautakuntien kokouspöytäkirjoja (löytyy netistä) ja sitä kauttta tutkia mitä kukakin on päättänyt /äänestänyt. Sieltä avautuu se "realistisempi" kuva asioista.

Vielä tähän lopuksi huomautus: tämä on siis vain yhden henkilön subjektiivinen kokemus asiasta - mutta itselle tämä oli kyllä kun "märkä rätti" päin kasvoja aatteellisuuden maailmasta ja opetti hyvin paljon politiikan kiemuroista.

Aina eivät asiat ole sellaisia miltä näyttää tai annetaan ymmärtää!

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 10:53

Kuka sen määrää mitä puoluetta pitää äänestää? Itse voi valita ja sanonpa vaan että Kokoomus puolueena on opintojen takana eli tukee/kannustaa opiskelua. Samalla tukee myös työntekoa.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 12:29

Jos Sinusta on tulossa iso kiho, niin äänestä vain kokoomusta. Jos taas luulet joutuvasi pätkätöihin tai työttömäksi , niin harkitse toisenkin kerran.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vieras
Vastattu: 21.10.2009 - 12:48

Sanoi minullekin kerran suuren firman toimitusjohtaja, että tässä talossa äänestetään vain kokoomusta. Kun tuli aika äänestää, tein oman ratkaisuni, ja se ääni ei suinkaan mennyt kokoomukselle.

Lisätty: 21.10.2009 - 12:49

Voit siis äänestää ketä haluat.

  Ilmoita asiaton vastaus
Eme
Vastattu: 21.10.2009 - 13:52

jos olet täysi-ikäinen

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 14:10

Sinä saat äänestää ihan ketä haluat! Se on jokaisen henkilökohtainen, oma valinta.

  Ilmoita asiaton vastaus
Vastattu: 21.10.2009 - 14:25

Perehdy (kaikkien) puolueiden ohjelmiin ja ennen kaikkea mitä ne ovat tehneet ja miten ne ovat äänestäneet eri asioissa. Sen jälkeen valitset ITSELLESI sopivalta tuntuvan puolueen, jota voit halutessasi äänestää.